(30 JULI)

Känns som jag fpr en hamster för varje dag nu... Mitt hamster-rum börjar bli rätt fullt?

Everest fick sova över i en transportbur inatt för han hade gjort illa lilla tassen sin.

Typ alla är sjuka så blir inget släktkalas idag yippie :D

Vad det blååååser idag! Rena stormen typ. Nästan så att katten flyger iväg.
Om 9 dagar sätts hästarna igång :D
Jag är sugen på voltige. Det är kul! Man hoppar upp och trixar med kroppen och kämpar hela tiden för att hålla balansen. Det är svårt och enkelt. Men man ska få det att se enkelt ut.

Jag älskar att saxa. Jag vill få upp benen så högt upp som det bara går!
har alltid gillat att stå på huvudet... Men inte längre. Min nya grej är "liggandes på rygg". I galopp! :D

Huvudet känns som det ska gå av med de hårda studsarna i galoppen. Men det är svårt och det är det som gör det kul. Jag älskar utmaningar!
Jag gör verkligen det inom ridningen. Det är därför det inte spelar så jätte stor roll för mig vem jag rider.

Hästar som jag inte gillar att rida alls. Som jag inte vill rida är hästar som är super-pigga. När de typ hoppar fram i galoppen och är så taggade och vill hela tiden typ skena iväg. Kan väl bara säga att jag ridit en sån häst. Och det var Nonni. Min förra medryttarhäst som jag red på tis och torsdagar.  Hon var mest så på uteritter. Och hon stegrade typ HELA tiden då. På gångvägen bredvid Tyresö vägen stegrade hon så mycket att en tjej som känner mamma ringde hem till henne och sa att hennes dotter låg riktigt illa till, hon satt på en galen häst.


En liten video i början när jag började rida henne.

Men det värsta som hon gjorde var väl när jag red ut förbi ridskolan och Sofia gick med mig. Nonni blev väldigt taggad så jag bestämde mig för att gå in på sandvolten. Jag bad  Sofia leda mig för att hon var så taggad. Då började hon stegra jätte mycket så Sofia fick släppa. Då stack Nonni iväg i världens galopp! Hon galopperade förbi isoleringsstallet, förbi skogshagen och glabo hagen. Över parkeringen. Jag kunde varken styra eller bromsa henne. Desto mer jag försökte ta i tyglarna desto snabbare sprang hon. När jag märkte att hon galopperade rakt mot Tyresö vägen fick jag panik. Men hon galopperade som tur var på gångvägen bredvid. Efter Öringes busshållsplats blev hon lite trött och jag ville få stopp på henne bara så jag ruskade i med tyglarna och då stannade hon faktiskt. Jag hoppade kvickt av då och ledde henne tillbaka.
Jag mötte Sofia vid parkeringen och jag tror hon vart lite rädd när Nonni bara stack sådär. Ni kan inte gissa hur rädd jag var.

Kommer ihåg en annan gång när jag red på sandvolten för första gången. Sofia var med då. Nonni stack i galoppen där så jag inte kunde få stopp på henne. Jag skrek "HJÄÄLP SOFIA!" kommer jag ihåg. Men haha hon kunde ju inte göra något :)
En gång skulle jag rida med mamma och MH. När hon fick syn på MH blev hon rädd och vände på en femöring och bockade iväg. Jag kastade mig av då samtidigt som hon bockade så flög upp en luten bit men landade på benen.
Kommer ihåg när jag red med mamma och mamma ville att jag skulle testa att galoppera bakom skogshagen där hon är som galnast. Det gick bra att galoppera men när jag ville sluta så stegrade hon bara hela tiden och försökte sticka hela tiden. Sen hoppade hon låtsas hinder i luften också. Alltså hon hoppade verkligen som om det var hinder.

Galen nonni ponni.
Jag slutade på henne. Även fast hon var rätt rolig i dressyren-

Nonni minnen..
Fast utöver uteritterna var hon världens snällaste. Snäll i hagen, boxen m.m. Eller när jag skulle longera henne en gång för att bli av med lite av hennes krafter så brallade hon i väg helt galet. SEn stannade hon  och vände sig mot mig och stegrade. Det var rätt läskigt, blev ju nästan träffad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0