Fy Alicia! (26 november)

Usch och fy Alicia, dålig uppdatering idag! Men vill ni veta varför? Efter skolan åkte jag direkt till stallet, i stallet var det fullt upp så hann inte blogga :O

Dagen:

I skolan var det skönt, fast på idrotten körde vi Fys träning, intervaller och jag körde allt vad jag hade och det började svartna framför ögonen. Var hur nära som helt att spy eller svimma, satt som ett dött lik mot en bänk så alla nior måste kollat och undrat vem som lagt potatissäcken där!

Åkte med bussen direkt till stallet efter skolan, i stallet fixade jag höpåsar och lite sådant innan Sofia kom och vi hjälpte till på grundkursen. Det var helt hemskt kallt i ridhuset! 10 minus grader!!!! Efteråt frös jag så mycket om tårna så jag sprang upp till övervåningen till klubbrummet och duschade mina fötter i varmt vatten i diskhon! Så smart va? HAHAH, Sofia tyckte jag var hel konstig x)



Jag tror att jag blivit smalare eller något, jag tar det INTE som en bra sak. Kimberley gjorde någon grej med mina ben och resultatet sa att jag inte hade något fett på mina ben och det är därför jag fryser så mycket :/ Får ta och äta upp mig lite!

Det där kallar jag riktiga lår!

På ridningen (red istället för Sanne ju) så fick jag en häst som heter Skrållan, hade henne på hopptävlingen förut och kom tvåa. Har aldrig ridit dressyr på henne, hon var kul att rida faktikst! Väldigt lydig, lite trippig när det var galopp från skritt men annars väldigt mysig i dressyr! Jag märkte en sak, hon var ungefär likadan som att rida Nonni (Nonni är hetare), det behövdes mycket säte och stadig yttertygel. Och innerskänkeln var väldigt viktig, hon böjde faktiskt på nacken, och jag är nöjd med det :) Om jag ska rida henne igen får jag använda mycket mer säte och mer inneskänkel, och så måste jag leda in henne bättre. En mycket rolig häst!

Jag och Skrållan en höst/sommardag :)

Efter det gick jag och Sofia upp på övervåningen för att värma oss, jag var varmare än på grundkursen eftersom jag använt hela kroppen för att rida. Jag sköljde såklart av tårna eftersom min lilltå var vit! Sedan tog Sofia och jag en massa bilder på varandra, med varandra, bilder på månadens skötare osv...
 Här är dem:



Två sura tjejer!

Två galna tjejer!

Två glada tjejer!

Sofiiiiiiiiiia

Allvarliga tjejer!

Några stycken ur månadens skötare under alla åren sedan 2006 :)

Jag som månadens skötare på gammelgubben Picco 8 år 2007 :)

Sofia som månadens skötare 2006 :)

SOOFIAA!

Det var mina bilder från mobilen idag, Sofia fotade en del också och jag tänker sno några av hennes bilder när dem kommer upp på internet :) Så blir lite fler bilder idag ;)

Tagad inför hamsterutställning imorn! :D Undrar vad man ska ha för kläder då? :O :s

kanske som den där snyggingen?

Eller som den där killen? Han kan ju hålla i flera hamstrar samtidigt ju! Avundsjuk..

Jaja, nu ska jag väl ta och vänta in på Sofias bilder och Cirkus möller!

Kommentarer
Postat av: m'

sv;



ååh, tack så mycket! :')

2010-11-27 @ 13:22:18
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0