Hehe, stackare (4 november)

Jag måste varna er! Ibland så blir det 10 inlägg per dag och ibland typ bara ett x) Men blir det bara ett inlägg så ska ni förbereda er på att det blir långt som idag..

Jag åt nyss middag :) Halv 10 middagen, men så blir det fär jag hade inte middag med mig och jag var i stallet i nio timmar idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du som kommenterade och undrade vilken sjö på något av mina tidigare inlägg så tror jag att sjön heter Fatburs sjön ? Eller raksta sjön, jag vet faktiskt inte :) Men den är gullig men det är aldrig någon som badar i den :P


Nonni:

Innan ridning:
Innan jag red idag så tänkte jag longera henne, och så hade ju Bea ridit helt slut på henne dagen innan så jag var beredd på att få en lyckad uteritt.
Hon hade aldrig blivit longerad av dem som äger henne nu men hon hade blivit det av sina förra ägare så det var ju ett tag sedan men hon var helt okej i vänster varvet, lite seg kanske och så försökte hon vända in någon gång och gå till mig annars var hon lydig.  I andra varvet var hon snäll innan galoppen, i galoppen studsade hon hit och dit med både fram och bakben :P Och så bröt hon av och försökte gå in på mitten då fäktade jag lite med änden av linan som var kvar för att hon skulle gå ut igen då stegrade hon mig, det var en aning läskigt men sedan gick det bra.

Ridning:
Jag ledde henne ner jag mötte Claudia på My hamilton och så satt jag upp, hon var jätte snäll då och vi travade och det gick så bra eftersom jag har märkt att hon blir lugnare av att man pratar lugnt med henne och säger "brrr" och gör lite halter. Det gick hur bra som helst och vi galopperade och det gick bra :) Sedan när vi skulle galoppera upp för backen bakom skogshagen (Bea har varnat mig för att hon brukar gasa på som fan där) så ökade hon järnet och hon stack (My hamilton försökte också sticka efter x) ), jag har lärt mig hur jag får stopp på henne men då stannar hon bara och gör luftsprång i galoppen eller stegrar, men det var tur att Claudia var där eftersom hon instruerade mig vad jag skulle göra, hon sa att jag skulle svänga när hon skenade eller stegrade och jag gjorde det och hon blev snäll då. Efter några meter sa Claudia åt mig att vi skulle trava och då höll hon på igen och stegra och göra luftsprång med frambenen,  men Claudia sa bara åt mig att svänga men fortsätta trava, och ni kan gissa att det var svårt! Hålla sig kvar på en galen häst och fortfarande driva den framåt i trav. Och helt plötsigt i traven så gjorde hon ett jätte språng rakt upp i luften och framåt från ingenstans, det var verkligen som om hon travhoppat ett hinder, ett osynligt hinder hade stått där :/ 
Sedan gick vi in i ridhuset och jag hade jus att på tränset som mans ka ha på uteritt på henne (ett stångbett) så det var ju lite fusk att rida dressyr då med det eftersom hästen enkelt böjer på nacken med det.  Men hon var sjukt fin och enekel, men i höger i galopp så tyckte hon det var jobbigt så hon gjorde lite luftsprång och frösökte sticka, det var lite pinsamt eftersom Jessica en ridlärare på ridskolan också red där på sin häst i ridhuset och en gång när hon gjorde luftsprång och försökte sticka sa Jessica "Stanna kvar här Alicia. " det var lite pinsamt x) Men Nonni var annars jukt fin och jobbade rätt sa Claudia, och hon hade inte ens lektion för mig och ändå gick hon fint! Tänk vad fin hon är, jag gillar henne jätte mycket i dressyren!
Efter dressyr var hon JÄTTE svettig! Har aldrig sett en sådan svettig häst, hon var svettig överallt utom på rumpan :O Stackare, och på hemvägen var hon cool lugn men trött :)
Vill nog stanna kvar som medryttare ändå, hon är ju inte helt så hemsk nu när jag lärt mig vad jag ska göra när hon sticker och stegrar :)

Det var mycket text och lite bilder, därför får ni ett par väldigt gamla bilder här:


Jag i min älskade leopard dräkt :)

Jag får mycket länge sedan :)

Första gången jag red på My hamilton! Ne, jag på en kamel för väldigt länge sedan :)


Är jag inte lik min mamma? Likadana ögon, det är jag som är åt vänster. Neee, det är jag som är åt höger :)

Jag var länge i stallet idag med först Sofia, sedan kom Fanny och sedan kom Chicken, Moa, Linda och Alice och sedan kom Sanne och joinade och sedan gick alla förutoma Sanne jag och Fanny, sedan gick Fanny och det var bara jag och Sanne kvar och sedan kom Fanny tillbaka och sedan kom Camilla, Sten och Carro sedan gick Carro och sedan cyklade jag hem.

Nu ska jag vila, kolla på tv, äta lite från mitt kryssnings godis och njuta av kvällen :)

Kommentarer
Postat av: Fanny!

HALLÅ? Jag och Sofia var där först! SEN kom du!!!

hahah, var tvungen ;)

Kraaaaaaaaaaam

2010-11-04 @ 22:34:30
URL: http://youngriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0