hemskaste (1 november)

1 november, det jag tönker på då är att Karenina ska till kliniken. 1 november, det jag tänker på nu är när jag läste att Karenina hade en gaffelbands skada.. Hon blir troligen inte frisk fören i sommar. Jag var hur glad ena sekunden och sedan läste jag, på ett par sekunder ändrades mitt humör. Jag funderar på om Bea funderat på att avliva Karenina någon gång, hon har inte varit riden på 7 månader nu pga skador, och nu blir hon inte frisk fören om ungefär 7 månader. Jag är sjukt rädd för att dem ska avliva Karenina, hon är en liten ängel som bara har lite otur. Jag är så rädd, och ledsen, men som tur var ska jag rida Nonni imorn och då ska jag gosa extra mycket med karenina! Hon är min första medryttarhäst, hon var läskig i början tyckte jag eftersom hon sparkade bakut hela tiden och var jätte tittig, men jag lärde mig rida henne tufft och tyckte hon sedan var helt underbar att rida på så jag red barbacka dem sista gångerna och galopperade över ängarna med henne, troligen sista gångerna jag red henne i hela mitt liv. 


Sofia skulle ju börja rida Nonni när Karenina blev frisk och jag skulle börja rida min äkta medryttarhäst. Men nu blir det inte så, Sofia ska troligen provrida Mirran och bli medryttare på henne. Jag får nöja mig med att lära mig rida ut på Nonni ensam ett långt tag, efter våren ska dem ju sälja Nonni så jag får väl ta och njuta av henne så länge hon står kvar i rotvik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0