idag och jag kan sy mina egna kjolar (17 november)

Har ju bara två lektioner på onsdagar, vi har först hemkunskap i tre timmar. Och på hemkunskapen fick vi tillbaka proven och vi gick igenom det,  fick MVG :D väldigt nöjd ;) Sedan var det lunch i en och en halv timme så Erica och jag gick hem till mig på den tiden och levde loppan.
Sedan var det spanska i en timme, vi hade en vikarie och det var ganska lugnt och inte så värst mycket arbete ;)

Efter skolan följde Erica med mig hem och vi fixade lite med hemsidan, la upp lite fler bilder på Chilli och Malaco i galleriet och fixade lite smådetaljer, besök våran sida och lämna gärna ett tassavtryck i gästboken www.goldenhamsters.se :)
Vi fotade lite på mina hamstrar, ni kan få se ett par stycken :) Fotade med min familjs systemkamera som tar urusla ridbilder men helt okej hamster bilder ;)

Sötaste Malaco :)

Malaco la sig ner, han var vääldigt trött :)

Malaco visar sin fulaste grimas, och den var ju riktigt ful!

:O Erica tog sig ett litet ego foto oxå (a) :) Min fina kompis, hon vill nog inte att jag ska lägga upp den, men ni måste ju se hur hon ser ut :)

Söta Chilli :)

Chilli nosade lite på mitt finger, det var väldigt intressant tyckte hon :s

PUSSSSSSAAAAAA MATTTE CHILLLIIII!!!

Sedan var vi inne på fb och pratade, gjorde fattiga riddare till mellis x) och vi tog visst slut på äggen som behövdes till middagen så vi gick och köpte ägg :)

Mumsigt med ägg (utan äggula)

Erica åt hos oss och det blev pannkakor, mums !

Mina hamstrar fick också smaka, och dem älskade pannkakor :)

sedan gick Erica hem och jag kolla på paradise hotel samtidigt som jag klippte av undre delen av en vit t-shirt och sydde ihop den så dem blev tajtare och voila, en tajt kjol !

Min kljol som jag gjorde idag, om man inte orkar åka ner till ett varuhus kan man ju göra en sådan själv enkelt.

Först tar du en vanlig ful t-shirt:


Den kan ha ett märke eller något på övre delen, klipp bort den övre delen (ärmarna och det) och sedan klipper man bort en rak lång remsa så den blir tillräckligt tajt.

Klipp klipp.

När du klippt bort det så viker du den ut och in, syr ihop med symaskin eller för hand det som inte sitter fast och vänder den sedan tillbaka och sedan är det klart. Det är ju praktiskt och enkelt om man inte rokar köpa någon eller spendera 99 kronor på att köpa det på Gina tricot :)

Vet ni vad?

Jag har precis börjat med en sak som typ alla gör, jag har börjat snoooooza ! Första gången var igår, det var mycket skönare ju ;) Ska lugnt fortsätta med de :)





Imorgon ska jag till stallet och vara med vännerna och sedan ska jag plugga engelska bara ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0