Långt inlägg (29 november)

Kom hem vid elva igår och var så trött så jag orkade inte blogga, men vad händer på denna blogg när det varit dålig uppdatering en dag?
Svar: Jo det blir ju ett jätte långt inlägg! Och det gillar vi :D

Någon som tände första advents ljuset igår? Det gjorde jag halv tolv :)


Igår på ponny cups träningen fick jag Oliv!

Han är lite seg säger alla, men var man på honom från början så var han ju inte seg, han kunde ju tända till mot hindrerna. Fast han kunde ta en del konstiga språng över, men fick en del fina språng med honom. På honm fick man rida tufft om det skulle se bra ut, fråga inte mig hur det såg ut jag vet ingenting x) Vi hade mest markarbete, och ganska mycket dressyr, han var fin i dressyren med och inte alls som jag hade tänkt mig han att vara, man fick leda in innertygeln ordentligen för att han skulle ställa sig, så man kunde se hans inneröga. Jag gillade att rida honom, sega hästar är faktiskt inget tråkigt. Får jag en seg häst ser jag det som en utmaning, jag ska göra den till en pigg häst och en riktigt rolig häst att rida! (det lyckas ju inte alltid)

Efter det så tog jag bussen hem och bytte om och så sedan åkte vi till globen, som alltid var det hur kul som helst! Det bästa under dagen var att se en galoperande kamel göra ett galoppombyte!
Tog lite bilder (glömde minneskortet hemma så det blev inte jätte många, och dålig kamera har jag ju på mobilen)

6 stycken 4-spann gjorde ärevarv!

Prisutdelning för 4-spann, detta år satt jag faktiskt och kollade på alla 4-spann!

Anexet när de4t inte var så många där ;)

Hm, det är en häst som hoppar, man ser det knappt och jag vet inte vem det är :s x)

Jag tror det där är Edward Gal :)

Edward, och några tusen i globen som tittar på honom :)

Det där är Edward eller Anki.

Tror det är Anki..


Många i Ericsson Globe arenan :)

Många i anexet :O

Anexet

Det där är Adelinde, hon som vann ku(y)ren! Men sin otroliga häst, galopp ökningarna var bäst!

Sverige vann 4-spannet i år i globen!

Sådär, vill ni se en rolig serie? x) Här är den:

Haha ;)

Ni kan få se lite gulliga bilder också :)







Haha, kolla denna bild:


Hittade en rolig sida med roliga historier, kan lägga upp några ;) Dem är från www.grr.se/skratt

Det sitter tre killar och festar på puben då en bra packad karl vinglar in.
-Din morscha är schtans bästa knull! vrålar han. Alla på puben väntar sig att fyllot ska få en jävla smäll så han står och dör, men inte då.
-Jaja, säger killen bara och karln lallar iväg. Efter en sund kommer samma idiot in och vrålar:
-N-nu ha-har jag varit och knullat din mor. Ischen1
-Så kul för dig då, säger killen. Alla börjar undra vad fan som står på, men fyllot lallar iväg igen. Efter en halvtimme komme idioten in igen och innan han hunnit innanför dörren vrålaar han:
-Din morscha schög av mig!
Men nu reser sig killen från bordet och folk väntar sig ett bråk:
-Gå hem farsan, du är full!

Benny gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sa:
- Åh, vad ditt hår luktar gott idag, alldeles nytvättat!
Kvinnan blev rasade och gick raka vägen in till chefens kontor och talade om att hon blev sextrakasserad på sitt jobb.
- Vad är det som har hänt? frågar chefen.
- Benny sa att mitt hår luktar nytvättat, svarade kvinnan.
- Men, vad är det för farligt med det? frågade chefen.
- Vad som är farligt med det? fräste kvinnan. Benny är ju för fan dvärg!

Var det bara jag som förstod det senaste skämtet? x) Dvärgar huvud är jämsides med en vanlig kvinnas *****...

Två kompisar på promenad.
- Satan säger den ene. Där kommer min fru i sällskap med min älskarinna.
- Du tog precis orden ur min mun, sa den andre

Mannen ville alltid ha sovrumslampan släckt för han skämdes för sitt lilla organ.Han använde istället en dildo.När frun efter 20 års äktenskap lessnade på att älska i mörkret,så sträckte hon sig lustfyllt stönande efter lampan och tände den. Hon skrek ut:din avskyvärde bedragare!!! Hur kunde du? Nu får du förklara dig!!! Ok,sa mannen,jag förklarar leksaken,du förklarar barnen...

lisa var ute och plocka blå bär i skogen plötsligt kom olle.
- du får 5 kronor om du hänger knä väck i de trädet.
- okej.
När lisa kom ehm frågade hennes mamma henne vart ifrån 5 kronan kom.
- jag fick den när jag hängde knä väck i ett träd av olle.
- men de förstår du väl att de bara var frö att han ville se dina trosor.
- haha..där lurade jag han allt. jag har ju inga trosor.

En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

Kära Mamma och Pappa,
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän.
Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel!
Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig.
Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt (snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården).
Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst.
Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!!
Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, ett kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv.
Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Emma

P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!

En hippie kliver på en buss och får syn på en söt nunna.
Han sätter sig bredvid henne och frågar "Vill du ha sex med mig?"
"Nej" svarar hon, "jag är gift med Gud", sedan reser hon sig och
kliver av vid nästa busshållplats.
Då säger busschauffören, som råkat höra hela konversationen "Jag
vet hur du kan göra för att få ha sex med nunnan."
"Jaså? Och..?" säger hippien.
"Hon åker till kyrkogården varje tisdagsnatt vid midnatt för att be,
så allt du behöver göra är att klä dig i en rock med luva, strö
lite glitter i skägget och dyka upp på kyrkogården och påstå att du
är Gud"
Hippien bestämmer sig för att göra ett försök och dyker upp på
kyrkogården på tisdagsnatten, klädd som chauffören föreslagit.
"Jag är Gud" presenterar han sig för nunnan samtidigt som han håller
huvan långt ned över sitt ansikte. "Ha sex med mig!"
Nunnan går med på det hela utan att ifrågasätta, men ber honom att
enbart hålla sig till analsex eftersom hon absolut inte vill förlora
sin oskuld.
"Gud" håller med nunnan och skrider sedan snabbt till verket. När
han är färdig hoppar han upp och sliter av sig huvan.
"Ha ha!!" ropar han. "Jag är hippien!"
"Ha ha!!" ropar nunnan. Jag är busschauffören!"

Lärarinnan ställer frågor till barnen.
-Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
-Älgen, svarar Elsa.
-Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
-Vad är grönt och hoppar i gräset?
-Gräshoppa, svarar Ulla.
-Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också.
Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
-Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen men litet och mjukt när den tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter.
-Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också!

Jaja, det blev en del historier :) Vill ni läsa fler får ni gå in på den sidan ;)

Shit, kollade nyss min statistik och den var jätte hög, nytt rekord för mig :) Undrar varför så många helt pötsligt checkade min blogg :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0