Min hobby (21 november)

Jag känner att jag har en hobby som jag är väldigt insatt i. Jag lägger ner mycket tid på den och jag tycker den är intressant, rolig ibland tråkig ibland men något som jag måste göra varje dag.

Jag ÄLSKAR mina hamstrar, dem är min hobby. Dem betyder mycket för mig, ibland tycker jag dem bara tar viktig tid medans andra dagar så kan jag sitta och bara titta på det faschinerande djuret i en timme.
Det är faktiskt ett väldigt sött och vackert djur om man tittar noga och ganska länge.
Ex:


dem söta små tassarna :)











Den söta lilla svensen som bara är en cm lång :)




















Dem gulliga öronen och ögonen :)






Japp, jag älskar hamstrar men dem kräver mer tid än vad man tror.
Saker som måste göras minst en gång om dagen:

* Byta vatten
* Tvätta deras toalett
* Ge påfyllning i matskålen om det behövs
*Rasta hamstern (dvs ta ut hamstern från buren) i MINST 30 minuter per dag

Och varannan dag ska man ge extra mat utöver hamsterblanding, jag ger detta varannan dag:

Det är för två hamstrar, man ska variera per dag också.

Och så ska man ju tvätta buren en gång i veckan och det ungefär 1 timme att tvätta två burar för mig :)


Jag röstade på stallbästis igår :D


Förut när vi löshoppad MH :D höjd: 1,40 cm (han klarade det, vi höjde inget mer eftersom vi inte ville att han skulle sänka sitt självförtroende om han skulle riva, han skulle nog klara högre x) )

Bli frisk MH!

Nu ska jag sova, klockan är bara halv tolv och det är lördag men jag är trött :( Ska väl titta igenom alla filmerna på mobilen ett par gånger och läsa lite så blir väl inte sovdags fören om en timme, men jag kallar att gå och lägga sig det jag ska göra nu iaf :) Videos från min DÅÅLIGA mobil kommer imorgon, eller jag tycker min mobil är som en kompis med en dålig kamera bara :)

Inte så jätte bra, men har haft den i ett år nu så jag kmr antagligen få en ny snart :) (pinnan har gått sönder, har inte tappat bort den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0