Rida ut på Nonni (2 november)

Det gick jätte dåligt att rida Nonni idag!

När jag skulle börja rida ut på henne så kom jag på att jag skulle laga mat idag! Innan klockan fem och klockan var 3 då och jag hade inte hunnit mocka än då, så jag hade bråttom och blev lite olydig och ledde henne över övergångsstället fast jag helst inte ska det. Hon var väl snäll men när jag kom till öringe busshållsplats vägrade hon gå förbi en sten, så hon bara stegrade, stegrade, stegrade osv.. Det var lite läskigt för hon stegrade sjukt mycket så jag verkligen var tvungen att hålla i manen för att inte åka bak, och så gick hon bakåt ner i en nerförsbacke till ett dike och stegrade!! Det kändes som hon skulle flyga baklänges! En av mammas kompisar hade sett och ringt till mamma och sa att jag hade riktigt stora problem! x) Men jag satt av där och ledde henne ett litet tag sedan satt jag upp och hon var snäll igen :)
Jag red in på en väg (vid trf's bilparkering) och travade lite där, det gick jätte bra sedan galopperade jag och det gick faktiskt ganska bra men sedan självklart så stack hon.. jag har lärt mig hur jag ska få stopp på henne när hon sticker, men då stegrar hon bara tills jag komemr ur balans och då sticker hon. Då sitter jag av.

Detta hände många gånger så det var inte kul, jag tvekade lite på idag om jag verkligen vill vara medryttare på henne. Hon är urmysig på utevoltenh me hon är hemsk på uteritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0