Ridit MH (12 november)

Kan börja med att svara på kommenteren jag fått på ett tidigare inlägg:

elin om Tävling ;) (11 november):
Går du i sjuan? :P

Svar: Nej, jag går i åttan ;)


Det var sjukt kul att rida Mh idag, jag red ut först och galopperade i mörkret (där det inte var is alltså) och han var hur trygg som helst! Sedan gick jag in i ridhuset och red med lite på mammas små ponny lektion, Linda och Moa filmade och fotade lite (lägger upp filmerna sen). Sedan på slutet fick jag vara med när vi skulle hoppa en upphöjd bom på ungefär 20-30 cm bara, var ju förberedande hoppning för dem små ponnysarna och när jag kom i galopp så höll jag ihop honom innan så mycket jag kunde men han ökade bara på och jag är på tok för liten att h¨ålla imot en kraftig storhäst så han toig ett jätte språng över hindret och satte igång och bockade efter! Linda fick tillomed med det på film, lägger upp filmen sen. Och sedan kom jag en gång till och då tog han bara ett ännu större språng men jag höll upp huvudet på honom, han ville bocka men kunde inte! Jag bara älskar den hästen! <3 Snäll men busig ibland, och trygg när man rider ut :)
Lite bilder som Moa fotade med sin mobil då:

haha helt plötsligt när jag red så vek hamilton in och gick in i ponny stallet! :O Vilken bushäst ;)


Galen eller vad?

Man kan verkligen se att MH är mörkare nu än på sommaren ;P

Jag är superduperglad, men inte MH...
Fin polle, går i världens finaste form!!!!!! HAHAHAH, tro mig jag skämtar ;) Han står ju stilla :P
Sådär då ;)

Jämför sommarpälsen med vinterpälsen på MH.

Sommarpäls:


Vinterpäls:




Jag biter mig alltid i läppen när jag rider, kolla alla dessa bilder:


Biter i läppen

Biter i läppen

Biter i läppen

Biter i läppen

Biter verkligen i läppen, konstig bild

Rider på Spot, biter i läppen

Rider Nonni, biter i läppen

Sämsta blicken ever! Biter i läppen


Det var ett par exempelbilder, har fler på datan i hallen :O

Nu har jag ätit en bit snickers :)


och vet ni vad? Jag har fått ett nytt favoritspel! :O Eller jag geekar det inte, men om jag har tråkigt så spelar jag spelet som finns på typ alla datorer som på datan heter "Harpan" men egentligen heter Patians (stavning?)

Jätte kul ;)


Det var ett mysigt inlägg hoppar jag, imorgon är det förberedande hoppning och jag vet inte vem jag ska ha, möjligtsvis Chiko. Och på söndag är det hopptävling och söndagen efter det är det hopptävling på Mälarhöjden ;)

Och vet ni vad? idag är det FLICKORNA PÅ KLITTEHOLM igen :O !!!!!!




Tjaaaarå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0