(26 oktober)

Jag tänkte faktiskt ta och rida ut på Nonni idag, men sedan blev det kolsvart ute och klockan blev mycket så jag ville inte rida så länge så red väl 40 minuter på utevolten. Det kändes bra där, förut var man tvungen att göra alla gångarter innan hon kunde börja arbeta ordentligt men nu behövs det knappt längre. Hon var så fin idag! Kändes inte som om det var jag som satt på hästen, fast hon var extra mjuk idag. Trändade på hennes svåra varv, använde tipsen jag fått från Claudia och så tränade jag på galoppen, allt gick perfekt och för att hon bara ska gå fint i ett av varven så brukar det ta en timme typ och ni gick det på 40 minuter och det var i båda varven och alla gångarter <3 Hon var så duktig!
Duktig!

Jag tänkte på det som Maria sagt på mitt utvecklingssatal i ridningen, jag har långa ben och jag måste lära mig att använda dem också. Jag erkänner att jag mest satt och drog i tygeln förut, jag gör det säkert fortfarande men nu försöker jag tänka på att driva hästen framåt med hjälp av underlivet och använde benen, forma hästen och flytta in bogen. Mycket häst framför mig, sitter ibland framutlutad på Nonni eftersom hon är så låg i formen. Försökte sitta upprätt och nästan bakåtlutad och vilken effekt det gav när jag gjorde alla dessa saker samtidigt, blev ett kanon resultat. Måste lära mig rida mer på det sättet, även om Nonni är lite enklare än vissa hästar och svårare än vissa hästar så vet jag i alla fall hur känslan ska vara.




Karenina ska ju till kliniken om bara 6 dagar!!!!! :D Fast om hon blir friskförklarad då så ska jag fortsätta rida Nonni ett litet tag till eftersom när Karenina kommer att sättas igång så kommer hon vara fullproppad av energi, hon kommer vara helt galen och kasta av mig flera tusen gånger om.  Så Bea sa att hon kunde ta dem värsta smällarna så kan jag fortsätta på Nonni tills Karenina blivit igångsatt ett litet tag, blir väl bra för mig eftersom Karenina bara kommer skrittas i typ 20 minuter per dag :/

Karenina och jag i vintras <3
Och Nonni får galoppera och allt möjligt x) Funderar på att när det är lov nästa vecka så ska jag rida länge på tisdagen, rida ett pass på volten i typ 40 minuter och ta ur mestadels av hennes energi och sedan rida ut. Då kan hon ju inte ha så mycket energi, och då kan jag rida ut på henne som om hon vore MH :D

Jag och Nonni! Eller inte :)

Imorn är det hemkunskapsprov och jag kan inte jäätte mycket, men det räcker nog för G iaf :)

Jag ska också shooooppa efter skolan med Erica :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0