(27 oktober)

Svårt prov, eller det var mycket att plugga till provet, fast har inte gjort det än.

Alicia vet:

Vi blir av med 2 liter vatten varje dag

Jag vet att urinblåsan rymmer 5 dl, men det var några som inte trodde på det och drack jäätte mycket och höll sig tills dem inte kunde det, deras urinblåsa rymde 1,1 liter!

Om man är uttorkad ska man inte dricka havsvatten eftersom det innehåller mer salt än vatten och man blir mer uttorkad än otörstig.

K-vitamin är till för blodets koagulering

Järn är till för att tillverka det röda färgämnet hemoglobin som transporterar syre till kroppens alla organ och för att skapa enzymer


Ja

Visst kunde jag mycket saker? Nä, men en del :)

Smart som professorn :D

 

Efter skolan ska Eric aoch jag dra iväg och shoppa! Jag behöver det verkligen, sitter och pluggar, mockar och rider hela tiden. Får knappt tid för sådant som att shoppa nu för tiden :O




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0