(28 oktober)

 Visste ni att Satsumas är ganska gott? Och att nyponsoppa är äckligt och sedan gott sedan blir det äckligt igen? Viktig fakta, lägg på minnet!

Idag när jag red Nonni jobbade jag med att forma henne på böjda spår och sådant som jag alltid gör, och så red jag utan stigbyglar. Det gick väl ganska bra, men när jag galopperade och försökte forma henne så kände jag att jag inte alls var på dressyr humör, jag var på RACE HUMÖR!!!!! Så jag gasade iväg från volten och Nonni blev väldigt försvånad, men såklart gasade hon på. Efter några varv saktade jag ner till skritt och tränade på galoppfattningar från skritt, hon blev jäkligt taggad på det och när jag bytte varv och gjorde samma sak, och när det gick bra i galoppen gasade jag på och SMACKADE (illa gjort) och hon blev hon helt jävla galen! Hon stegrade i galoppen, eller jag vet inte vad mans ska kalla det men hon tar upp frambenen högt upp och galopperar jättekort så man typ tappar taget om tyglarna lite sedan sticker hon iväg och jag kunde knappt få stopp på henne, och när jag väl får stopp på henne gör hon samma sak igen, jag ville iof galoppera fort på henne men utevolten på rotvik är så liten så svängarna blir rejäla och jag vill inte gå omkull med henne direkt. Men jag kan säga en sak, den hästen kan man galoppera fort på :)

Kan tänka mig Nonni som galopphäst :) Vet att hästen på bilden troligen tävlar i fälttävlan, men skit samma!

Jag lägger upp bilder från idag imorgon, när jag har tid för jag är trött nu och ska gå lägga mig snart :P

Efter Nonni stack ja till andra stallet (trf stallet) för att umgås med vännerna, men Sofia hade redan stuckit och Fanny och Sanne satt och facer wrapa Sofia, dem gjorde över 60 statusar på sofias facebook, fast sedan ringde vi till 118 800 och frågade lite saker som vi frågade förra veckan och när vi kom till frågan om bebisar kan leva vidare i vatten om man inte klipper navelsträngen och föder barnet under vatten så sa tjejen: Nej det kan dem inte, ni har redan ställt samma fråga för en vecka sedan! HAHAHAHAH, hon kom ihåg oss från förra veckan!!!!!! x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0