Begravning (20 oktober)

har nu lagt Keeper i en kartong inlindad i papper och begravt honom i trädgården bred vid Vanilj (hans mamma) så kan han och hon vila i frid tsm!

Vanilj och..

Och Keeper, vila i frid! <3

Funderade på om juag skulle köpa en ny hamster, Keeper var så bra så jag vet inte. Det känns som alla hamstrar bara dör hela tiden, Vanilj dog ju för 2 månader sedan och nu Keeper. Har haft 5 hamstrar som dött :O :(

Möjligtsvisa färger
Om jag ska köpa en ny hamster ska det var en långhårig hane med stamtavla, hittade en kull som är normalfärgade och normalfärgade vitmagade. Kanske något att tänka på ? ;) Bibo och Kardemumma är/var det.

Bibo, han är normalfärgad

Fast jag gillar ju färgen Creme så mycket!

Keeper är creme, söt färg va? ;) Fast den ska vara svartögd, inte rödögd!

Fast offwhite är också fint

Offwhite :)

Förut gillade jag silverfärgade, men inte lika mkt längre


2 hamstrar en vecka

Ericas hamster har rymt från buren, finns ingen orsak till hur! :O Bling heter den och hon har varit borta i snart en vecka! Finns inget spår någonstans, inte någon bajskorv, hon har inte ätit av maten som är utsatt lite här och där. Så Erica ska avvakta några eckor annars ska hon nog köpa en till hamster också.

Tänk om Erica och jag skaffade 2 stycken dvärghamstrar istället (jag hanar ex och hon honor ex) och så parar vi båda med varandra och har dvärg och guld hamsteruppfödning, dvärghamstrar kan ju bo tsm inte guldhamstrar.


En dvärghamster, dem är sjukt söta men guldhamstrar är ju större och enklare att göra tama :/

Men stackars Bling och keeper, två hamstrar på en vecka!


Kommentarer
Postat av: josefin

va söta

2012-05-01 @ 18:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0