Första inlägget (6 oktober)

Hej!
Här är första inlägget, här kan jag väl skriva lite om mig själv då.

Hästar
Jag har 4 fasta dagar som jag rider i veckan, men det händer att det blir fler:

Tisdag: Jag rider min medryttarhäst Nonni
Torsdag:  Jag rider min medryttarhäst Nonni
Fredag: Jag rider min häst My Hamilton
Lördag: Jag rider lektion på ridskolan
(Söndag: Ibland rider jag ponnycups träning/match eller rider My Hamilton då)

Jag rider 3 olika hästar i veckan, fast det kan bli fler när Karenina blir frisk:

Nonni: Min tillfälliga medryttarhäst, jag rider henne nu när min riktiga medryttarhäst Karenina är halt. Nonni är ett fux sto på 137 cm har jag för mig. Hon är jätte pigg och duktig i både dressyr och hoppning. men på uteritt kan hon bli lite skenig/stegrig. Det är Beatrice som äger henne.

Jag rider Nonni för Claudia

My Hamilton: My Hamilton är min familjs häst. My hamilton är en gulbrun valack på 165 cm. Han är en dressyr häst men han hoppar glatt över 1,10. Det är bara jag, Vendela (min storasyster) och min  mamma som rider honon, Linnea (min lillasyster) och pappa tycker det är lite läskigt.

Jag rider min häst MH

Karenina: Karenina är min riktiga medryttarhäst som jag red borta i Haninge i våras men som nu flyttat till min kommun Tyresö. Hon är halt nu men ska om ett par veckor till kliniken och trodligen börja skrittas igång då. Karenina är en mörkfux på 135 cm, alltså en c-ponny. Hon brukar för det mesta vara duktig på hoppning, men blir seg i dressyren och lite svår då men hon kan gå bra där. På uteritt kan hon var lite tittig och väldigt het men rolig. Det är också Beatrice som äger henne.

Jag och Karenina

Ridskolehästar: En gång i veckan rider jag en ridskolehäst, det kan vara vilken häst som helst som står på ridskolan. Dem hästarna brukar vi ha 2-3 gånger ibland färre och ibland fler gånger. Jag gillar att rida Dingo, en skimmel som är d-ponny, duktig i hoppning och dressyr och han är en aning het.

Min sköthäst Spot, som jag red ganska mycket förut på ridskolan

Jag har 7 djur, 2 hundar, 2 katter, 2 hamstrar och 1 häst:

Sallad: Sallad är en blandning mellan Norsk skogskatt och Bondkatt. Hon är grå men är vit under magen, lite i ansiktet, på tassarna och långst ut på svansen. Hon är en primmadonna, gör man något som hon inte vill morrar hon. Hon är lite tjock och är en spreciell katt.

Sallad solar

Spagetti: Spagetti är Sallads dotter men är ärkefiende till Sallad. Sallads revir är på undervåningen och Spagettis revir är på övervåningen. Hennes pappa är en vildkatt så hon är lite skygg ibland men när man kelar med henne då strykar hon sig upp över väggen, står på framtassarna, kurrar högt som en motorcykel och mycket mera :)

Spagetti myser

Piga: Piga är en Border Collie, en jätte smart hund som gillar att valla mina hamstrar. Hon är duktig på att hoppa men hon får inte inte göra det så mycket för hon har haft ledinflammation ett par gånger så det har uppstått belagringar på hennes tår så hon blir jätte halt dagen efter man hoppat med henne. Hon gillar inte att kela så mycket och hon är 6 år.
Visad 29 ggr
Piga hoppar
Visad 23 ggr
Piga solar

Zingo: Zingo är världens sötaste lilla hund, hon är en blandras mellan Dvärg Schnauoser (stavning?), Dvärg spets och Pappillon. Hon har en svans som blir till en knorr över ryggen och har en massa olika färger, grå, brun, beige, vit m.m. Hon är lite skrajsen och kan skälla när någon ringer på dörren, men hon är min lilla bebisen som älskar att kela. Hon klarar inte av att sova ensam, hon måste alltid sova med en människa, annars blir hon deprimerad.
Visad 20 ggr
Zingo hoppar
Visad 22 ggr
En bättre bild på Zingo

Zingo gör hundminen :)
Keeper: Keeper är min guldhamster som jag har fött upp själv. Han är en LH (långhårig) han-guldhamster. Han är lugn och jätte snäll, han har aldrig bitit mig och han älskar att slicka på mina händer. Ska avla på honom senare.

Visad 11 ggr
Min fina guldhamster Keeper

Chilli: Chilli är min nyaste hamster från Natalina's hamstrar (http://www.natalinashamstrar.se/). Hon är en LH (långhårig) rex (krullig/lockig päls, lockiga morrhår) creme färgad hon-guldhamster som jag ska avla på senare.

Chilli sträcker på sig :)
 
My Hamilton: My Hamilton är min familjs häst. My hamilton är en gulbrun valack på 165 cm. Han är en dressyr häst men han hoppar glatt över 1,10. Det är bara jag, Vendela (min storasyster) och min  mamma som rider honon, Linnea (min lillasyster) och pappa tycker det är lite läskigt. Han är världens tryggaste häst, jättesnäll att rida och sköta om. Han älskar barn och morot :)


Rider världens finaste häst MH :) <3

Det var första inlägget, hoppas det var intressant och kul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0