Hoppade MH! (15 OKTOBER)

Hoppade My Hamilton

Hehe, kolla först när jag varit med mamma på hennes nybörjar lektion (hjälpte till och leda och så) så blev jag trött efter det, så efter kände jag att jag inte orkade rida. Så jag gick till mamma (hon skulle precis gå iväg med en b-ponny grupp när jag kom) och så frågade jag om det var försent att be Johanna (MHs skötare/medryttare, för krisfall) om hon kunde rida, mamma sa ja och då frågade jag om han inte kunde vila. Då sa mamma men du kan få rida i ridhuset med på den här lektionen, och jag tyckte det lät bra att slippa rida i skymning. Så jag sprang och kastade på saker på honom och red utan martingal för första gången :)

Jag gick in i ridhuset och skrittade igång och travade, och när jag tänkte börja galoppera så mamma: Alicia du kan komma och vara med! B-ponnyerna hade hoppning, så jag hängde med på träningen och hoppade bana och allt med MH x) Första gången jag hoppade honom, jag flängde omkkring som en liten nybörjare. Han hoppade hindrerna som om det var 1,10 typ! Har aldrig hoppat en häst som hoppar det minsta lika som MH! Det är knappt skillnad att hoppa en b-ponny mot en d-ponny. Med det är JÄÄÄTTTE STOR  skillnad att hoppa en d-ponny och sedan hoppa en häst! Åh herregud, vad alla skrattade på läktaren! x) Jag flög ur sadeln och hamnade framför sadeln någon gång och jag kände mig och såg ut som en riktig nybörjare! haha, hans galopp är otroligt stor, och dessutom i hoppningen taggade han upp otroligt så han blev jätte pigg och stark! Var nog för liten och svag för att kunna hålla ihop honom, så hans galopp blev jätte lång så han var tvungen att ta jäääätte språng! Och han hoppar så mycket med ryggen så fick en knuff ur sadeln ibland x) HAHAH :) Hans galopp under hoppning var så stora som när en c-ponny hoppar ett hin der typ, och hans galoppombyten precis efter hindrerna! :O HAHAHAH, det var sjukt kul men lite läskigt när jag kom ur balans, såg lite kul ut men det var också kul :) Red inte så bra, men skit samma! Vill bara ha kul på hästryggen :)


Min syster Vendela hopptränar MH, han hoppar rejält med ryggen!

Snow berry

Precis innan jag skulle gå in i ridhuset med MH så stoppade Maria med och sa: Hej vill du rida Snow på onsdagar? Jag bah: Ääh.. var tvungen att tänka rejält, fick hjärnsläpp sedan sa jag: äh, visst okej.. Hon tyckte det såg jätte roligt ut, blev jätte allvarlig! Men det var för att jag kom på att det var min läxdag, men sedan struntade jag i det :) Så jag ska rida Snow nu dem två närmaste onsdagarna :)

Snow berry på bete

R.I.P Mine

Jag erkänner att jag kanske var lite hård mot Mine.. Jag gillar inte att rida henne, men nu ska hon avlivas! :( Hon är jätte halt så :( :( Carro är lätte ledsen :( Usch! Mine är en Hafflinger och hon är c-ponny trror jag? Eller nej blev osäker nu, hon kanske är en d-ponny? Jaja strunt samma :P


Mine kan faktiskt gå fint oxå! :)

Ridning imorn
Imorgon måste jag gå upp tidigt! Gruppen innan min (10:10) var bara 4 stycken imorn, så Sofia och jag ska rida i den gruppen istället för 12:00 imorn. Så ska åka med mamma till stallet 9:00!! :( För tidigt för mig, men jag ska få hoppa imorn! En c-ponny och inte en stor häst! :)

OMG hittade en bild på Ronja (en ridskole b-ponny på ridskolan, 20 år år hon) för jätte många år sedan när Marlene red henne, precis efter hon vunnit Lektions Ponny mästerskapet! :O

Mer än 6 år sedan iaf! Tror det var 2000 kanske ? :P Då var Ronja 10 år :)

Ronja i nutid, hon har mer hår och är mörkare nu :O

Hittade oxå en gammal bild på My Hamtilron när han var 5 år! :) Marlene rider honom :P

Okej Hamilton som unghäst, han ser ju likadan ut nu! x) Men gud vad fin han är! <3

Det var ett lååångt inlägg! :) Hade bara så mycket att skriva om :P

Finns säkert något stavfel, men orkar inte läsa igenom och ändra :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Självklart är jag ledsen men hon kommer alltid att vara den bästa ponnyn<3

2010-10-16 @ 15:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0