Jag är duktig 96a (11 oktober)

Jag är så duuuktig! Svenskan är heeeelt klar nu! Åtta stycken uppsatser skrivda i skrivhäfte och renskrivda på datorn. Det ska vara klart tills på torsdag men är klar redan!!! :D Fast får ta och plugga till Spanska provet tills på onsdag och So-provet tills på torsdag :O Fast jag kan det mesta i spanska, det är helt sjukt egentligen. I 6an och 7an var jag typ den som inte fattade ett skit, nu tycker Alf att jag är jätte duktig! Han stannade kvar Erica och mig efter en lektion för att säga att vi var jätte duktiga i spanska, att vi var mest aktiva och så :D Det värmde :D

Och jag har varit ute med hundarna, väntade såklart tills det blev mörkt så då gick jag ut i skogen. Så mysigt att gå i skogen när det är kolsvart! Många kan tycka jag är konstig, men testa det ågon gång, bara testa! Så får ni se att det inte alls är läskigt, måste iof ha en ficklampa annars ser jag inte stigen och går vilse. Men det går väl bra ändå,  försöker släcka när jag kan vägen utantill :) Mycket roligare att vara jute på vintern när det är snö för då ser man bättre och slipper ficklampan :)

Vill ni veta en hemlighet? När jag är ute så med hundarna så.. Sjunger  jag :O Pinsamt pinsamt, ända gången jag vågar sjunga :O :O Förut sa min förra lärare att jag sjöng bäst klassen på lågstatidet, men hahha så mycket min röst har förändrats sen dess!

Föresten kan inte lägga upp bilder :( Vet inte varför, måste vara fel på min dator :O Inläggen blir sjuuukt tråkiga :(

NU ska jag sova, måste samla ihop mig inför morgondagen :) Plugga i skolan och sedan rida Nonni ponni :) Bestämt att jag ska avboka nästa lördag (skänkelvikning då för Maria) för att rida igen en torsdag för Therese på Nonni. Skulle ju kunna fråga Bea om jag kunde rida Nonni på en lördag istället just en gång för att rida i min ridgrupp, men vill inte. Känns så skrytit att rida privat häst på sin egen lektion! Jag hatar när man verkar skrytig, min värsta farhåga typ :O Tänk att komma och rida Nonni på en vanlig lektion i sin egen grupp, usch usch gillar inte ens tanken! Rider hellre i någon random grupp då och känner mig mindre skrytig,jag gör det bara för att jag vill lära mig rida bättre på Nonni. Vill absolut inte lära mig att rida fel, då är det så svårt att ändra på hur man rider :)


Nu ska jag iaf sova, så jag klarar av allt imorn :) Ett låååångt inlägg läs igenom mina andra inlägg om du har tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Alicia Du skryter inte! du är skit duktig ;)Du och Nonni verkar verkligen passa :)

2010-10-12 @ 20:31:04
URL: http://youngriders.blogg.se/
Postat av: Alicia

Haha, du och mina näörmaste kompisar kanske inte skulle tycka att jag var skrytig. Men om vi säger att någon som du inte känner så jätte väl (tänk på någon i stallet du inte känner så väl men ofta ser). Den personen tar med sin medryttarhäst till stallet och rider på sin lektion. Skulle vara lite skrytit, så rider hellre i en random grupp som ingen riktigt bryr sig :)

2010-10-12 @ 22:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0