Men ser man på ett till!? (10 oktober)

Hihi, här blev det ännu ett till inlägg! Men det är för att det är söndag och tråkigt.. -.-

Är det inte konstigt att vi vet så mycket men struntar i det för det är enklare för stunden? Som ex:

* Polarisen smälter för vi åker bil till stallet, men det är mycket enklarare att åka bil dit än att cykla och arbeta musklerna som ska arbetas mycket mer än dem gör.
* Det är engelska prov i övermorgon, strunt samma ser på tv istället gör det någon annan gång.
* Min kropp blir rynkig och torr om jag inte smörjer in mig varje dag och smörjer in benen efter jag rakat bort dem.
* Många använder foundation för att deras hy ska se finare ut för stunden fast den egentligen bara blir fulare i längden.
* Vi äter godis för att det är gott för stunden fast ger oss hopplösa blickar på sin egen kropp i spegeln i längden

Det är så mycket vi gör som vi vet är fel men bra för stunden. Man ska planera och tänka framåt, som jag använder inte foundation bara mascara för det är ofarligt (myten om att mascara bleker ögonfransarna är falsk). Jag pluggar för det mesta i tid och planerar när jag ska göra det. Jag cyklar alltid till stallet. jag smörjer in mig varje dag i ansiktet med olivolja och finnborttagningsmedel (även fast jag inte har finnar, fast kan ju bero på medlet) men jag äter godis, men inte så ofta som många i min ålder brukar göra.

Tänkte bara ge alla en tankeställare, tänk efter vad det ger för resultat i framtiden :) inte leva i nuet hela tiden, tänk på framtiden ! :)


Kommentarer
Postat av: sofia

Bra skrivet Alicia :D Du är ju faktiskt smart, långt där inne :o hahaha. Tack för alla gulliga kommentarer på vår blogg oxå, du är sååå sööt <3

2010-10-11 @ 15:57:37
URL: http://youngriders.blogg.se/
Postat av: Alicia

Haha, tack så mkt sofia! Fast du är ju självaste mgv barnet! :D

2010-10-11 @ 17:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0