Red ut på Nonni! (14 oktober)

Nu har jag ridit ut på Nonni för tredje gången! :)

När jag skrittade mot ridskolan gick det helt okej, även fast det blåste så mycket så Nonni nästan flög iväg så berördes hon knappt av det!
Men när jag kom lite innan tunneln (gick på ängen innan tunneln innan öringe busshållplatsen) så kom MH lite innan tunneln (mamma skulle möta mig) och mamma stannade upp MH innan tunneln för att vänta in mig. Då stannade Nonni, och jag gav efter på tygeln lite och skänklade på lite, hon gick ett steg sen stannade hon igen (kände på mig att hon skulle börja stegra) skänklade en gång till då stegrade hon och vände på en femöring typ och stack iväg och bockade, galopperade med benen uppåt (hon gör så ibland, hon stegrar i galoppen typ) och det jag tänkte då var att jag fått stopp på henne sist genom att ruska, så jag gjorde det och hon tvärstannade, då tog jag fötterna ur stigbyglar och och skulle precis slänga över benet som hon gjorde världens j*vla rodeo bocksprång och kastade sig upp i luften med huvudet mellan benen och jag fick en knuff upp ur sadeln och landade på fötterna, tada! haha, blev en halv avramling :P Och hon slutar alltid med dem dumma sakerna när man suttit av så sedan var det bara att leda henne till MH och hon gick lydigt och snällt.

Efter det var hon faktiskt snäll, hon hoppade undan någon gång för någon sköt med gevär men hon var snäll på skogsstigarna och när vi travade på vägarna. Blev lite stolt då över henne :)

Efter vi ridit ut och travat och så red vi på utevolten och mamma hade lektion för mig, det gick väl bra men jag bröt sedan ihop på hästen. Jag blir ofta arg men jag håller allt inom mig och biter ihop och verkar glad, men det är så jobbigt att ha så mycket ilska inom sig som aldrig får komma ut. Så jag bröt ihop och pratade ut med mamma. Det kändes bra att få prata och gråta för ingenting, det var ju inte att Nonni var omöjlig eller så jag var bara trött på att hålla allt inom mig.
På slutet gick det jätte fint, hon kunde tillomed gå fint i sitt starka varv (höger) hon arbetade fint med bakbenen den här gången och jag har lärt mig hur jag ska rida henne lite bättre nu. Jag måste bara tänka mer säte och använda mina ben, jag har ganska långa ben för min storlek så jag måste lära mig att använda dem också.

Borde jag inte kunna göra en serie av alla mina fina paint bilder? x)

Men jag gillar iaf hästen, fast jag vill hellre rida ut på Karenina. Fast jag vill hellre rida dressyr på Nonni :O
Fast man inte kunde tro det så säger Claudia att Nonni har ett helt okej fint steg i dressyren när hon går rätt :) Fina polle!

Nu ska jag slappa, är slut! Gick bra på so provet tror jag nästan fick alla rätt! :D Svarade iaf säkert på mer än hälften av frågorna :)

På NOn så arbetar vi om människan så vi fick plocka in och ut inälvorna på en "Torso" eller hur det stavas en plastmönniska som man kan ta ut inälvorna på.

Så ser en "Torso" ut :)

Jag tog iaf ut hjärtat på en torso och kastade mot André och sa FÅNGA, han försökte fånga den men lyckades inte så hjärtat kraschade rakt in i NO-salens skåp och gjorde sönder ett glas så det gick i tusen bitar, hamnade på golvet, i diskhon och på bänken! Som tur var Lotta inte där och så har man ju världens schysstaste klasskamrater som hjälper mig ta undan det och säger inte ett knyst till Lotta! :) Jag skärde mig iaf på en glassbit och svimmade nästan av att se blod :( Mådde hemskt illa hade inget blod i huvudet.
Lektionen efter hade jag eng och mitt bord har ett stöd som var snett så jag sparkade till den så den skulle stå rakt och då gick hela stödet av! Jenny såg men hon sa att den var trasig sedan innan x)

Haha förstöraren! x) Allt jag rör vid går sönder :P

Jaja :) Sa att jag skulle slappa så nu ska jag det, ridning på MH imorn ! :) Blir nog lite säkrare än på Nonni :) Å juste, ska dessutom rida med Eleni igen! :) Hihi, kul :)

Jag gillar mina fiiiiina paintbilder! Ska nog göra en serie när jag har tid någon gång :)


Kommentarer
Postat av: Sofi

Haha jag vet inte hur många gånger jag bröt ihop på hästryggen i somras, du är inte ensam om att göra det o.O

2010-10-14 @ 19:13:37
URL: http://sofihjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0