(10 april)

Kan berätta om när jag bröt armen.

Vi hade hoppning och jag hade konik ponnyn Kontuz från Grällsta, det var en envis och dum jävel.
En tjej i min klass som hade egen häst hade den dagen börjat i min grupp, så jag ville se cool ut hela tiden, jag var väl 11-12 år gammal.
Jag satt på Kontuz och kom mot en kombination (han hatade att hoppa kombinationer) så han ville licksom inte och blev seg, då rappade jag till honom med spöt och då flög han upp i luften med ett högt jävla bocksprång och samtidigt en bakut spark. Jag flög högt upp i luften och landade på armen. Jag skrek och skrek det gjorde jävligt ont, jag skämdes inför min klasskompis men jag kunde inte sluta gråta. Jag satt på kontoret ensam för mamma var ju tvungen att köra klart lektionen, hur gärna hon än ville vara med mig.
Vi åkte sedan hem och jag åt middag, men jag hade ont så vi åkte till akuten. Där satt vi några timmar, jag fick smärtstillande. En sjuksköterska kände på armen och jag var väldigt blyg och tålde mycket smärta så jag sa inte så mycket så hon sa:- Detta är knappast en brytning, inte ens en spricka.
Vi satt många timmar inpå natten på sjukhuset, sedan fick vi rönka armen. Den var bruten! Fast jag hade brytningen så högt upp, väldigt nära axeln så det kunde inte gipsa. Jag fick bara ha en slags grej som höll upp min arm från huvudet.


Idag är det träääning, även fast alla av mina bloggkäsare redan visste det för en vecka sedan xD

Härligt väder ute! Jag ska försöka få med mig Linnea ut och sätta upp studsmattan. För några dagar försökte vi, men det var storm ute så det gick inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0