(16 april)

Jag fick rida Picco idag. Han är ju typ världens gulligaste i spiltan. Han tog inte bak öronen när jag spände sadeljorden eftersom jag berömde honom så mycket, så gullig han är.
Vi hade dressyrbana med lite skänkelvikning och sedan en galoppvolt och sedan skänkelvikning igen. I vänstr varv blev han väldigt stressad av skänkelvikningen, men i höger varv var han hur lugn som helst och flyttade så fint undan höger skänkel.
Sista gången på galoppvolten lossnade han rejält och gick skitfint! Sedan gick han så fint! Han gick lite stundtals fint innan, men efter sista galopp volten så gick han stadigt. Vi gjorde lite sepentin bågar efter det, han var duktig på att ställa om sig.
Är nu helt förälskad i Picco! Jag känner att jag passar på honom och vill mer än gärna rida honom igen. Några gånger till och han har stulit mitt hjärta ;) Nej kommer aldrig sluta älska lilla Spoten och MH.

Lägg märke till Emelie där i hörnet som ramlat av Dingo

Imorn ska jag på släktkalas så får inte titta på klubbtävlingen.

Nästa vecka på söndag är det dressyr tävling, den ska jag iaf få vara med på, hoppas jag? Blir en LB:1 , satsar inte på någon placering, det är för hård konkurrens. Vill bara träna på LB:1 programmet. Har tävlat det förut på Spot en gång. Jag vill ha Skrållan då, var massa månader sedan jag red i henne i dressyr men när jag gjorde det så gick det så sjuukt bra! Lady verkar ha blivit rätt springig och stressad på sista tiden så vill inte ha henne i första hand.
Dagen efter dressyr tävlingen är det sista hoppträningen inför lokaltävlingen.


Måste rycka Piccos man någon gång, det är INTE okej att ha så lång och ojämn man.

Enda bilden jag har på hans man. Rätt dålig bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0