(17 april)

Hej, idag har jag tävlat en liten hopp-klubbis tävling :) Fick Oliv, blev inte besviken. Hade inte blivit det vilken häst jag än fått, man ska ju bara sitta upp och göra sitt bästa på hästryggen vare sig vad det är för häst man sitter på.
mitt mål med ritten var att visa alla att Oliv är en toppen hopphäst som kan vända på en femöring, hehe typ.
På framridningen var Oliv såååååå seg.. Sedan när jag kom in på banan så var han fortfarande lite seg när jag hoppade fram, fast sedan fick jag fram honom och han blev en liten tävlingspålle. Tog mig runt banan utan några fel. Så då var det ju omhoppning. Hade bestämt mig innan att jag skulle ta snäva omhoppnings-svängar, det är ju ändå omhoppning. Han var så jääävla pigg, och jag gjorde helt otroligt snäva svängar och tjoffs sa det och jag var klar.
Gjorde en liten ful skiss i paint:


Fick rätt mycket kommentarer över att jag red fort och gjorde snäva svängar, både bra och dåliga. Taskiga kommentarer kommer fram faktiskt, fast varför bry sig? Jag var nöjd och hade kul och Oliv verkade ha skit kul han med.

Anledning till att jag gjorde snäva svängar var för att vi aldrig får träna på snäva svängar på lektion, träning och kuser. På lokaltävlingen är det inte stilbedömning utan bara omhoppningssväöngar, och jag måste kunna rida bra snäva svängar då. Därför tränade jag på det idag, såg tävlingen som en träning. Träning ger färdighet, idag såg det inte helt perfekt ut men jag vet vad jag ska träna på tills nästa gång.
Ni ska veta hur förvånad jag blev när jag fick en fjärde-plats rosett! HAHA jag hade nästan glömt att det var en tävling. Blev väldigt glad såklart, men efter den ritten trodde jag att jag skulle komma sist. Fast det är inte så viktigt för mig längre, vill bara vara nöjd med ritten och det är jag faktiskt. Kan tipsa alla om Oliv att han är en sjuuukt bra omhoppnings ponny som vänder på 10-öringar!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du var jätteduktig :)

2011-04-17 @ 20:14:46
URL: http://sossoalle.blogg.se/
Postat av: V

Alltid bra att träna, och bra att du är så smart att du tänker så!! ;D



Men kan ju tillägga att det är stilbedömning ibland (läs: IBLAND) på lokaltävling, allsvenskan DIV3 brukar gå på stil c:

2011-04-17 @ 20:24:30
URL: http://shouldbeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0