(25 april)

Träningen idag:

Ååh, jag måste då säga att det faktiskt gick bra :) Jag har börjat hitta Picco nu i hoppningen och jag trivs på hans rygg.
Jag satt inte speciellt mycket på honom, skulle vara lätt i rumpan så att jag inte drev på. Det gick rätt bra.
Första övningen var att hoppa ett litet hinder på 30 cm i galopp några gånger. Där var han lite svår styrd och jag fcik inte riktigt med mig yttersidan.
Andra övningen var också på bara ett hinder, jag skulle hoppa ett hinder som en åtta.

Han var rätt svårstyrd på denna övning med, jag fick inte med mig yttersidan. Fast sedan gickd et lite bättre.
Övningen efter denna var rätt klurig och så lite konstig ut, den gick ut på att hoppa hindret snett.

Den var lite läskig, kändes som hästen skulle hoppa på bommarna och typ bryta benen. Fast Picco var såå duktig på den övningen!
Sedan var det bana och jag kan säga er att han var väldigt reglerbar. Ibland kom han tillockmed lite för segt mot hindrerna så jag fick driva lite. Jag är nöjd över banan.


Och sedan var det omhoppningsbana. Ni ska veta hur J*VLA svår en sväng var, tror jag fick ta den 2 gånger innan jag klarade den. Det var tvåan till ettan, det var verkligen en svår omhoppningssväng. Ritade lite snett på bilden, men i verkligenheten var den svår.

Picco rev inte ett enda hinder under träningen! Hoppas verkligen att det blir en lokaltävling, Picco har rätt stor chans att komma dubbel nolla.
Är väldigt nöjd med idag, jag trivs med honom och jag tror han trivs med mig. Har nu verkligen förstått att man inte ska dra honom i munnen, det hjälper inte att dra i honom. Så jag tycker vi är ett rätt bra team nu. Kan väl inte säga att jag älskar honom, men jag gillar hon väldigt mycket och är lite påväg åt det hållet. Gillar den hästen väldigt mycket i alla fall :)
Ni ska veta att det var sååååå in i vadsomhelst varmt i ridhuset! Sanne fick troligen värmeslag och svimmade nästan, eller om hon nu inte gjorde det? Jaja, hon var i alla fall inte sig själv på 20 minuter och jag tyckte det såg jätte läskigt ut, trodde att någon skulle ringa ambulans ett tag. Fast cool som hon är så sitter hon sedan upp på hästen och hoppar bana ;) Det måste vara rätt kul att titta på våra träningar, förra träningen hoppade Emelie Dingo när han var typ galen och kastade av både renskinn, benskydd och Emelie. Denna gång svimmade Sanne (typ). Ånej, nu är det bara jag kvar som ska göra något underhållande :o ja det blir väl på tävlingen om det blir någon..
Det var väldigt jobbigt att bygga fram och riva en heeel bana när man vara 4 pers..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0