(9 april)

Nej vad jag är trött nu, har gjort så mycket idag. Orkar inte babbla upp allt.

Idag när jag kom till stallet så satte jag igång och hjälpte Laila och Marlene att sopa i ponny stallet och lite i storhäststallet. Jag känner att den är en självklarhet att jag borde hjälpa till i stallet, jag har fått äran att representera TRF i en lokaltävling och jag är mycket tacksam över det och hjälper mer än gärna till i stallet för att visa det.
Sedan ryktade jag Spot i en halvtimme, han blir ju nästan aldrig rejält ryktad. Och vet ni vad!? Jag kunde stå och klia honom i pannan! Han är väldigt ansiktsskygg och har inte kunnat det förut. Efter ett tag sänkte han huvudet och la det i min famn. Jag kände mig väldigt accepterad då, jag var otroligt glad då och jag älskar den hästen.
Sedan tvättade jag hans vägg när han stod inne. Han tycker det är rätt kul när jag tvättar  väggen när han är inne. Det är bra terapi för honom också, att någon står nära honom fast inte tittar på honom och inte är rädd utan gör något annat. Jag tänker börja att spendera mer tid med Spot, han har blivit rätt dum av sig på sista tiden. Han försöker sparka ridlärare! Jag tror att han bara behöver närhet av någon, han blev bättre förut när han var sur när jag började vara mer med honom.
Jag mockade lite i hans spilta och smörjde hans grimma också.


Efter det gick jag ut på en 40-minuters promenad med bara Zingo eftersom hon fyllde år. Jag började i skoghagen och kastade pinnar och sprang omkring och så. Sedan gick jag en sväng i skogen.

Förbereder ett ridinlägg nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0