(9 april)

Idag red jag Chico. Det står att han ska ha gummisnodd så då satte jag på det, men vi gjorde WE och han blev hela tiden så störd på gummisnodden och kunde inte utföra arbetet så Claudia tog bort gummisnodden och då gick det bättre.
I början gjorde vi igång och avsaktningar först halt-skritt, sedan halt-trav. När vi skulle göra från halt till trav så satte han iväg i full galopp och var på hugget, det blev sådär skengaloppigt. Då fick jag återblickar från när jag skenade med Chico sist och blev lite stressad och red inte så jätte bra, vi skulle rida med enhandsfattning då men jag tog båda tyglarna en stund.
Sedan gick det rätt bra, han tyckte det var jobbigt med rutan med enhandfattning så jag hade tyglarna i båda händerna där. Han var så jääävla duktig på skänkelvikning med enhansfattning! I trav med, mycket nöjd.
På slutet red vi på volterna och det gick sjukt bra där! Claudia sa att jag fick honom att lossna, att komma till rätt arbete i slutet.
Jag gillar att rida honom, jag trivs rätt bra på honom och jag hoppas att jag får tävla honom.


Detta är från när jag hoppade Chiko. Det gick rätt segt eftersom jag inte vågade använda spöt för jag var lite rädd när jag red honom för att han bockat, skenat och hoppat 1 meter över ett hinder såhär:

(det röda strecket var hur han hoppade, han hoppade licksom snett över) veckan innan med mig.
Så jag kände mig inte så säker på honom. Fast det gör jag nu så det går säkert bättre imorn.

Tänker nu förbereda ett till inlägg om vad jag gjorde efter ridningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0