(9 april)

Efter ridningen åt jag mat och satt och pratade med Emelie rätt länge. Hon sa en grej som jag tyckte lät riktigt bra. Nästa söndag ska jag och Emelie tävla hoppklubbtävling (troligen, vi var inte med på förra så vi borde få tävla denna). Istället för att köra A:0 så rider vi de hästar vi ska tävla på lokaltävlingen och hoppar den höjden som det är på lokaltävlingen, fast då blir det ju utan tävlan. För mig är det helt okej, även fast jag inte får chans att bli placerad. Jag pratade med mamma om det, och hon tyckte det lät bra. Vi får säkert göra det, det var väl bara det om vi verkligen ville skippa chansen till placering, och det gör mig inte mycket. Fast hon måste ju prata med de andra ridlärarna om det, det borde vara okej.

Efter det så gick jag ut med hundarna. Fast jag kom inte långt för Sofia ringde mig och tvingade mig att leda Elof, på ett villkor sa jag, att jag får ta med hundarna. Vi gjorde så, vi gick med två hästar och 3 hundar som någon slags cirkus. När vi gick bakom ridhuset så blåste det till  så Elof stegrade sig och kastade sig åt sidan, Zingo sprang upp på ett berg och Nansen blev rädd för henne och kastade sig undan. Sedan var dem helknäppa och galopperade omrking på stället  och kastade sig undan. Mitt i detta så försvann Bus! Jag ropade och ropade, sedan såg jag Bus långt borta. Just då kom Vendela och hon tog in hundarna. Fast Nansen och Elof var ju helknäppa så vi bestämde oss för att gå i ridhuset istället. De praktiskt taget galopperade i kort galopp bredvid oss påväg mot ridhuset. Fast sedan gick det bra, hoppas bara att detta inte gjorde dem mer halta :/
Har ingen passande bild till detta, har en print sceenad bild när jag rider Nansen bara.


Jag tog föresten in MH efter jag ridit.

Jag myste rätt mycket med Zingo efter det och masserade hennes rygg, det är trots allt hennes 3-års dag idag ;)

Sedan åkte vi hem.

Imorn är det träning, vi är bara 3 stycken! Det räknas som privatlektion, hoppas vi inte behöver betala extra för det bara :/ Jag ska troligen få rida först på Chiko, men det känns bra. Tänk om jag rider jätte bra på Chiko och Sanne helt felfritt på Picco så Claudia bara: - Nä, ni passar jätte bra på era hästar. Ha dem hela träningen!
Claudia är det som håller i träningen.

Nu ska vi fodra hästarna.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Asså, jag typ mer att vi borde få starta en runda i A:0/0 som vanligt. Och sen starta en utom tävlan, mest för att få in känslan. För visst träningarna är bra, men du får inte in samma känsla som du får på tävlingar.. Men jag tror inte vi kommer att få tävla en vanlig och en utom tävlan också.. men vi får se hur det blir nu. Jag tyckte ändå att det var bra att du tog upp det som förslag :)

2011-04-09 @ 19:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0