Red hem (21 april)

Idag har jag ridit hem på My Hamilton :)

Red till hoppslingan med honom och hoppade ett hinder som någon byggt upp där, sedan sicksackade jag över diken efter hoppslingan och sedan red jag mot alby.
Han skulle stanna hela tiden och lyssna på fåglarna, att han alltid gör så på våren :/
Jag red sedan förbi Gimmersta och så red jag hem till mig. Det var rätt många som stirrade på mig :s
Väl hemma hos mig så tog mamma och Linnea rätt mycket foton.



Sedan gick jag upp på tomten, men orkar verkligen inte att visa alla bilderna idag...


Hamilton tyckte studsmattan var intressant :p



Sen när jag skulle ner från tomten så bara rasade marken ihop där han gick!

Ser ni? :o


Sedan red jag in i skogen vid min granne och red ner till fatburs-sjön och travade lite iväg, sedan tänkte jag ta första galoppen på uteritten. Han verkligen flög fram och det var så mysigt att galoppera bredvid sjön, fast fick hålla munnen stängd det var lite mcyket kryp i luften. Han ville inte stanna när jag bromsade, utan ökade, det var lite små läskigt.
Sedan red jag förbi Gimmersta badet och till alby fast jag gick lite längre så jag red längs med kohagen, där travade jag fast sedan satte MH iväg i galopp och ville inte stanna! Han bara ökade, ökade och det var helt okontrollerat. Inte kul eftersom han var på titthumör. Sedan från ingenstans tvärstannade han i snabbgaloppen. Om jag inte hade tryckt ner hälarna ordentliget i stigbyglarna hade jag flygit av, hamnade lite på halsen bara.
Sedan gick vägen hem rätt bra, fast gick under ett nerfallet träd och fastnade så jag började blöde lite. Fast annars gick det bra.

Red väl i 2 timmar. Hade väldigt ont i rumpan efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0