Svar på frågestunden (28 april)

Nu svarar jag på frågestunden.

Sofia
1. Hur länge har du varit skötare på ridskolan? :)
Svar: Jag är faktiskt inte så säker på det, fast tror jag blev skötare när jag var 7-8 år gammal. Så har väl varit skötare i 5-6 år.
2. Vilka hästar har du varit skötare på ?
Svar: Lakrits, Misty, Snowberry, Picco, Spot och My hamilton (tog inte med mina medryttarhästar) :p
3. Hur länge har du ridit ?
Svar: Jag började när jag var 6 år, men fick rida lite innan på Amorina. Så 8 år borde jag ha ridit ;)
Jag och Amorina
4. Vem är din favorit på Mp att rida?
Svar: Jag gillar att rida de flesta, men jag gillade nog mest att rida Skrållan i både dressyr och hoppning.
5. Vem var din favorit att rida på Sp , förutom Spot?
Svar: Hm, jag gillade att rida Tarantella ett tag och så gillade jag att rida Hell mycket.
Sanne Juhl Broddesson & Alicia Lindström med Tarantella
När jag och Sanne kom på delad etta på Tarantella, vi fick båda samma tid

Elin
1. Favorit stor häst?( av ridskolans hästar :))
Svar: Gabon! Han blev min absoluta favorit när jag visiterade hästarna på betet i somras.
2. Har du någon skräck innom ridning? :)
Svar: Förut var jag rädd för att hoppa diken eftersom när jag var liten hade hoppat ett jätte dike med Ronja och hon hade hoppat och landat på framknäna så jag nästan ramlade av. Fast kan inte komma på något, jag kan tycka det är väldigt pirrigt att hoppa lite högre men jag försöker alltid ändå även om det är läskigt.
3. Har du rammlat av MH?
Svar: Nej, tur det eftersom han är så hög. Fast har hamnat på hans hals två gånger. En var när jag hoppade en uppböjd bom och han hoppade väldigt för högt över och sedan bockade efter. Andra gången var när han galopperade fort och sedan tvärnitade.
Här är en video när jag hoppar en upphöjd bom med honom, första gången bockar han andra hoppar han ganska stort så jag inte hänger med

 
4. Hur högt har du hoppat med häst?
Svar: Inte högt alls, har ju bara hoppat en häst och det var My hamilton. Eftersom han hoppar väldigt högt över hindret och hoppar som f*n med ryggen så blev det inte högre än 50 cm. Om det var högre skulle jag lugnt flygit av!
5. Har du ramlat av spot?
Svar: Nej faktiskt inte, har inte ens varit nära :D Vet ingen som ramlat av Spot, han är ju bara för snäll.


Malin
Vad tycker du om fighter? skulle du vilja rida
honom? :)
Svar: jag tycker han är en helt underbart söt häst som kan gå långt. Lite busig bara, men vad är en ponny utan bus? Jag tycker han verkar intressant och rolig att rida på, så det skulle jag gärna vilja eftersom han verkar vara en häst som är olik att rida varje dag.
Tycker du att fajtan tajtan (fightan tightan kanske det stavas?) är ett bra smeeknamn till honom ? :D
Svar: Perfekt! Lite långt kanske för ett smeknamn, men det är roligt och smeknamn ska vara det :)

Snor en bild från TRF´s hemsida på Malin och Fighter som passar så bra ihop

Moa
1. Har det hänt någon gång att du ridit och blivit skitskraj?
Svar: Inte vad jag kan komma på, har aldrig varit riktigt rädd för att rida. Eller jo! Eftersom Nonni var heeel crazy på uteritter och gjorde allt för att slänga av så blev jag till slut väldigt rädd för att rida ut på henne.

2. Kan du göra en top tio på häästarna (mparna) i stallet som du gillar att rida dressyr på? :)
Svar: 1. Skrållan
2. Picco
3. Lady
4. Chiko
5. Oliv
6. Daisy
7. Snow berry
8. Dingo
9. Erasmus (har aldrig ridit dressyr på honom)
10. Minty (har aldrig ridit dressyr på Minty)
Jag gillar att rida de hästarna som är 1-5.


Cornelia
I vilket pogram gör du collagen till din blogg?
Svar: I photo shop, gjort det rätt enkelt. Hade inte lust att göra något avancerat :p
Var Spot din första favorithäst på SP eller hade du någon annan innan? :P
Svar: Nej hade många favoriter innan honom. Min första var nog lakrits som stod här för några år sedan, han var jag skötare på. Fast sedan blev han dum och började sparka folk och då slutade jag sköta honom men älskade honom ändå. Han var min första sköthäst och jag började när jag var 7-8 år gammal.


Moa
VILL DU HA LITE CHOKLAD?
Svar: HAAAAAAAAHAHAHAHAHHAHAHAH! August till Kalle: "Vill du ha lite choklad?" Kalle: "Javisst!" August: "Då skulle du tatt me dig de!"  Okej bara Moa och jag som fattar... Men mitt svar är: Javisst!


Alla frågor var helt suveräna bra! Tackar alla som var med och frågade ;)

Har utsett den bästa frågan. Jag utsåg den som vinnaren eftersom alla frågor handlade om lite samma grej men just denna fråga stod ut rätt mycket och fick mig att skratta till.

Grattis Moa till frågan: VILL DU HA LITE CHOKLAD?

Det är ett internskämt, jag ber lite om ursäkt för det. det var rätt oträttvist därför utsåg jag en till vinnare så de kommer på delad första plats.

Grattis Elin med frågan: Har du någon skräck innom ridning? :)
Jag fick tänka efter rätt mycket på den frågan och blev lite förvånad över att jag inte var speciellt rädd för något inom ridningen längre. Förut hade jag mina små rädslor men kunde inte komma på någon nu. Blev förvånad över det så därför vann den frågan eftersom jag blev förvånad över mitt svar xD

Hejdå nu ska jag bygga en labyrint av VS filmer till mina hamstrar.











Kommentarer
Postat av: E

hihi jag vann xD ;:D

2011-04-28 @ 21:38:56
URL: http://ryyttare.blogg.se/
Postat av: m'

hihih :D

2011-04-28 @ 21:59:22
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0