träning (10 april)

Idag på träningen fick jag först rida Chiko, då försökte jag få honom på huget genom snabba igång och avsaktningar. Han äger ju på de!
När jag såg hndrerna blev jag lite spagetti ben, jag har aldrig fått hoppa så högt och jag var osäker på hästen med. Har hoppat honom en gång förut för några månader sedan bara.
Banan med Chiko gick helt ärligt skit, jag red lite halvdåliga svängar, jag fick inte tillbaka honom utan det gick bara FOOOORT! Han rev ungefär vartenda hinder, dels för att han inte är van med höjden och dels för att det gick för fort.
Sedan när jag hoppade Picco gick det asbra! Jag kunde reglera tempot på honom och jag hittade ett bra läge så jag inte satt och drog han i munnen. Han hoppade så bra! Här är en video när jag hoppar banan med honom:



Han rev andra hindret.


Sedan bestämde laudia att jag passade bäst på Picco och sanne passade bäst på Chiko så det blir våra tävlinghästar.

Sedan skulle vi köra omhoppningssvängar, oohjävlar vad Picco kan svänga säger jag bara! Han är ju en liten omhoppningsponny! Fast en gång svängde jag verkligen alledels för mycket så jag styrde inte ens på hindret, alltså jag visade inte ens hindret för honom så det var ju en självklarhet att han inte hoppade. Annars var han så duktig, så duktig :)
Måste bara hitta en hästskötare till honom, han har inga skötare så vet inte riktigt vem jag ska ha.

Det var kul att hoppa högt på Chiko, det blir som en heeelt annan känsla. Man typ flyger känns det som. Fast jag var inte så duktig... Som tur var ska jag hoppa Picco och det är bara 70/75 och det känner jag att jag klarar av för jag har hoppat det rätt många gånger.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Asså du sa att du behövde en häst skötare och om han inte har några skötare så kan jag vara din hästskötare ;) asså om du vill det är helt okej om du inte vill... jag skulle hjälpa Sanne innnan så... men om du inte vill så är det lungt ;) <3 // Josefin L ;)

2011-04-11 @ 20:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0