(21 februari)

Igår red jag en ponny. Jag fick Rasmus :D Jag får honom typ alltid nu för tiden känns det som :D
Han var pigg och duktig, första stoppet var på ett nytt hinder och även fast jag schasade på ordentligt med spöet på ena sidan så sprang han förbi. Det var ett nytt hinder, men jag ska inte klaga på honom. Tykcer han är jätte duktig! Andra stoppet vet jag inte riktigt varför han sprang förbi, det var ett hinder jag hoppat flera gånger innan och så bara vips så kastade han sig förbi det hindret och sedan så blev resten lyckat. Banan och allt med ett nytt hinder, så stolt över min lilla brun-björn!
Efter lektionen sa Maria såhär till mig:
"Jätte bra ridet Alicia, han stannade ju bara på det där hindret *pekar på hindret han stannade på* och på det där hindret som jag inte riktigt vet varför han stannade på. Annars var det jätte bra ridet, du rider honom bra och ni får fina hopp tillsammans."
Så mycket beröm har jag nog aldrig fått efter en lektion så jag sken ju upp som en sol efter ridningen :D Jag vill absolut testa och hoppa en ponny cups match på honom i höst.

vilken tur att jag har typ en miljon hoppbilder på när jag hoppas rasmus, kommer typ 3 till bilder :)

När jag vaknade var det 23 minus och jag hade på mig mucho kläder, men sedan höjdes temperaturen tills det blev ridning. Så när vi red var det ju bara -7 så fick ju svettas av ridningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0