(26 februari)

Igår så fick jag rida Snow igen, vi hade bakdelsvändning och Claudia sa att hon var den hästen under alla tre lektioner som hade svårast för bakdelsvänding. Hon bara kråmade sig och ja... Hn är inte min typ av häst, hon är fin, ja. Men tråkig, skulle vilja testa Skrållan ju. Var typ en miljoooon år sedan jag red henne!

Idag är det ponny cups träning och tävling och jag vet inte vem jag ska ha, fast vill ha det såhär:

Träning: Erasmus
Tävling: Skrållan

Fast jag har ju fått Rasmus rätt mycket på sistone, fast jag känner mig duktig när jag rider honom. Inte så att jag tror att jag är bäst och skitbra, men alltså. Jag har börjat lära känna honom rätt mycket och när han hoppar över ett hinder utan att tveka första gången känner jag mig duktig, även om det inte var min förtjänst så känner jag mig duktig att jag kom över det där hindret. Rider man Skrållan tänker man inte samma sak, alla förväntar sig att man kommer över så kommer man över har man inte riktigt samma känsla.
Jaja, om Maria vill att jag ska rida någon annan får jag väl göra det... Men om någon vill byta så jag får Rasmusen, no problems!


Får jag honom så är mitt mål att inte kasta mig fram när vi hoppar, för vi hoppar ju trots allt 50-60 och inte 130 ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0