Ridlektion (12 februari)

Jag fick i alla fall Erasmus, det var den enda lektionen han gick idag, det var eftersom det var hoppning och jag är den enda som kan rida honom i hoppning eftersom jag är den jävla bästa ryttaren i hela vääärlden! Ja, jag skämtade.

I början skulle vi i skritt rida jätte långsamt, och desto mer man bromsade desto mer så skulle man driva med benen och rumpan sa Maria. Erasmus tyckte det var heeemst jobbigt! Så han tvästannade flera gånger och backar bakåt som han kan göra ibland. Faktiskt en gång så småstegrade han lite , han tyckte det var vääldigt jobbigt i alla fall.
Själva hoppning gick bra, vi travhoppade ganska mycket och som vanligt är rasmus hur kul som helst att hoppa, han hoppar så roligt och högt över hindrerna så det spelar ingen roll om hinderna är små. Fast Maria sa att jag kastar mig framåt ganska mycket när jag hoppar, och det vet jag om, hehe. Hon sa att vi hoppar 50 och inte 1,30, haha ;)
Eftersom vi hoppade bana och fick stå stilla ett tag innan det var ens tur så var Rasmus inte så igång och var ganska seg på banhoppningen (innan så var han jääätte pigg!), så när det kom ett ett hinder med en travbom framför som vi inte hoppat förut så stannade han... Men alltså han var verkligen skitsvår, om jagd river på mer så galopperar han ju. Han stannade ganska tidigt s¨försökte honom att komma över ändå, men nej sa han om det. Tog det sedan i galopp och då tyckte han det var kul och hoppa det galant.
Resten gick bra, han var jätte duktig på att göra halt efter man hoppat ett hinder. Så fick bara 1 stopp på hela lektionen, är riktigt nöjd med det eftersom det är Rasmus, han har gjort framsteg. Förut kunde han ju inte ens hoppa ett räcke.
 
okej, egentligen så hoppade han detta hinder. men det ser ut som om han stannar på detta hinder :)

Viktor fotade med Josefins kamera, så har lite bilder på mig ch honom från idag. Chicken fotade ju oxå men hon har inte lagt upp dem än.







Hehe, ja ni ser ju själva hur jag kastar mig fram xD



Vilken tävlingsryttare xD Haha, jag tänker inte på att jag gör så ju :o

Lite bättre :)


Det var alla bilderna från Josefin, ni får tycka vad ni vill om dem.

Efter lektionen sa Maria till mig ungefär såhär: Jätte bra Alicia, det var ju bara det där travhindret som han stannade på, men han har ganska svårt för travhinder så han blir osäker då, så då är det ju bättre att man tar det i galopp och att han känner sig säker. Och så kastar du dig lite framåt över hindrerna, men annars jätte bra.

Jaja :)

Kommentarer
Postat av: vanessa<3

aw, vad sööta!!

Saknar du att rida spot!! <3<3

2011-02-12 @ 21:19:36
URL: http://ponnyfreake.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa<3

åå så söta<333

de såg ju ut att gå bra<33

2011-02-13 @ 08:01:31
URL: http://loovisa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0