(28 januari)

Chilli har fått ohyra, blodsugande parasiter. Det är livsfarligt för ungarna, och jag kan inte ta mig till en veterinär! Den i Tyresö är stängd över helgerna, Bagarmossen som ligger ganska långt bort är det svindyrt att komma till på helgerna. Att bara komma innanför dörrarna kostar 1000 spenn! Har inte dem pengarna.. Kan tidigast komma till veterinär på måndag.
Har själv fått utslag efter att parasiterna har försökt bita på mig (de kan inte överleva på människor).


Ella har tappat ganska mycket päls i nacken.

Den mest utsatta ungen, den är randig av hårlösa fläckar. Blir så ledsen när jag ser bebisen, den är ju så söt och liten och så sitter egoistiska blodsugare och suger livet ur den...


jag orkar inte beskriva min dag för jag är depp :(

Kommentarer
Postat av: m'

usch och fy! stackars dig :( <3

2011-01-29 @ 08:41:36
URL: http://tsmklararviallt.blogg.se/
Postat av: Sofia

sv : Ne , Ronja e finaste b-ponnyn ! :D de e liksom jobbiga på olika sätt , spot och allan , Spot e lite skumpig och så ,, Allan e både spetsig och skumpig ! Tyckte Spot va kanske mysig att sitta på iaf :P Men Allan måste nog vara värre ! Fast i galoppen e Allan jättemysig :))

Du känner ju honom , och man märker att när du komemr så blir han MYCKET snällare ! :)

2011-01-29 @ 09:13:27
URL: http://sossoalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0