(29 januari)

Härmar en grej Moa gjorde på sin blogg http://sossoomoa.blogg.se

Man ska ta ut sin sits på olika bilder som man har från olika tillfällen när man rider, sedan ska man sätta nummer på dem. 1 är bäst och 6 är sämst, sedan ska man beskriva varje nummer. Kan hitta på själv att jag säger en bra sak om varje nummer ch en sak jag kan förbättra :p


1. Bra: Jag sitter rak i ryggen och man kan dra ett streck mellan mina axlar, höft och häl.
    Dåligt: Jag skulle kunna vinkla bak axlarna en aning.

2. Bra: Rak i ryggen.
    Dåligt: Jag ska vinkla bak huvudet och titta mer framåt.

3. Bra: Bra tramp i stigbygeln.
    Dåligt: Jag skulle kunna hålla i båda tyglarna.

4. Bra: Rak i ryggen.
    Dåligt: Jag skulle kunna se lite gladare ut.

5. Bra: Bra tramp i stigbygeln och rak i ryggen
    Dåligt: Foten är belägen för långt fram.

6. Bra: Blickan är bra.
    Dåligt: Foten är belögen för långt fram, kutar lite med ryggen.

Tyckte det var en kul grej, nu vet jag vad jag ska tänka på tills nästa gång jag ska rida ;) fast det blir ju inte förens på två veckor som jag sitter på en häst igen :( fast får tänka possitivt, när jag rider igen så är det hoppning på roliga Erasmus :D


Jag och Hedda ville ju bara byta för denna gång, på hoppning så ville vi ha de hästar vi fått från början :D

Kommentarer
Postat av: Fanny :)

Sanne rider Kirkan.

2011-01-29 @ 23:02:34
URL: http://youngriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0