(3 januari)

Jag har väldens bästa hamster!

Hamstern heter Chilli och är dräktig.


Jag måste verkligen gå ch lägga mig.. ska upp nio imorn -.- Men ska ju få rida den sege Globus ju imorn, utomhus tillochmed.. fast kmr ju få stanna hela tiden eftersom de små elverna ska tolka efter och de flesta har aldrig tolkat förut :O Fanny min braiga vän ska troligen fota mig :D För att hon är så snäll ska hon få en länkning till sin otroligt bra blogg:
http://youngriders.blogg.se
http://youngriders.blogg.se
http://youngriders.blogg.se
http://youngriders.blogg.se
http://youngriders.blogg.se
http://youngriders.blogg.se
Fast vad hjälper det.. vi har nog ungefär samma läsare :/  förutom att dem har ganska många fler än mig x)

På lördag denna vecka är det faktiskt ridning :O jag vet.. vad fort det går! Jag hoppas.. att jag får.. hm.. vem vill jag ha ? en utmaning. jag vill ha Hell! Eller Globus! :D Många förstår inte mig ibland, särsilt inte här men tycker det är så tråkigt att sitta på en häst som det går bra på för alla.. är mycket roligare att sitta på en häst som de "duktiga" ryttarna inte ofta sitter på så då räknas de som dåliga hästar, men om man rider dem hästarna och gör allt (de brukar ofta vara sega hästar) och så går de skitbra, jag älskar sega hästar och få dem att gå foooort! :D Så därför vill jag ha typ en seg häst så jag kan få den att gå framåt, jag kanske lyckas och jag kanske inte gör. Men huvudsaken är att jag lär mig mycket mer på en sådan häst :P Och Hell, han blir ju ett popcorn ibland och bockar omkring som en toke! Jag skulle vilja testa att sitta på honom när han gör så, sist han gjorde så med mig var jag väldigt rädd av mig och bytte häst x)

Förut.. 2009 var jag besatt av farm ville!!! :O Nu har jag blockat det spelet för länge sedan.. men kolla vad jag gjorde, jag skrev hej!


Ni kan få några härliga bilder på mig.. Erica och jag lekte lite med hennes kamera för ett tag sedan.. x)



Ånej, jag har börjat dricka! :O

grodan :)

Erica ch Bibo :)


Lilla fina Nonni :) <3 Saknar henne så, eller att rida dressyr på henne.. Jag had emin chans att börja på henne igen.. men nää, det ville jag inte x) Hon var för busig på uteritt för mig ;) Eller för livsfarlig för mig



Ska jag berätta hur hon är i dressyren? Jaa det gör jag. Jag ogillar  att skriva ordet form, egentligen är det för att jag är rädd för vad andra tycker. Att de inte alls tycker att form är samma sak som mig. Men jag tänker erkänna att efter ett tag så kunde jag faktiskt rida Nonni i form, det är inte vad jag trodde utan det är bekräftat utav Claudia. Nonni kan man få gå stadigt i form men inte i början.. Hon måste först köra alla gångarter innan man kan börja forma henne. Hon böjer först på nacken och tror hon kan komma undan, men man måste arbeta otroligt mycket med benen och rumpan för att få henne att arbeta med benen. Hon är pigg av sig själv tillochmed i dressyren men för att det går fort betyder det inte att hon går i form. När hon väl går i form går hon statigt, men eftersom hon byggd på etts peciellt vis så har hon låg form, inte så fint och hon kan ju egentligen inte ha hög form eftersom hon inte är byggd så. Hon är byggd som Karenina, de är låga. En häst som är hög i formen är ex. Lady och MH.

Nonni var ju min förra medryttarhäst.. Hon kunde gå i form i galoppen med, i början kunde jag få henne i form i ena varvet och sedan i det andra med.
Nonni var duktig i dressyren och hon är egentligen enkel att få i form, om hon stått på ridsklan skulle de flesta kunna få henne i form.. Eller de flesta skulle få henne att böja på nacken och tror det var form på henne, hon lurar än genom det.
Claudia har berättat det hör för mig, eller inte direkt hon har sagt när hon jobbar ordentligt med benen och att hon gärna slipper undan genom att böja på nacken :P
Nu tror ni säkert att jag var helt form fixerad när jag red henne x) Men nej, jag bara tog upp det kapitlet inom dressyren, jag tränade mycket på annat men form tränade jag ganska mycket på.





Jaja, nu ska jag väl sova :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0