Dräktig hamster :D (11 januari)

I. Skolan. Var. Det. Jobbigt.

Var så trött, och så hade jag påsar under ögonen.. Den första lektionen var Spanska i en och en halvtimme -.-  Och Alf som kräver att man är med i varje sekund annars typ sänker han betyget känns det som, och såklart fick vi en stor läxa i spanska. Men åh, en stor fet läxa första lektionen efter ett 3 veckors lov..
Och påbäg till skolan måste man ta sig över denna snöhög:



Och när jag ska gå hem från skolan måste jag gå heeeeeeela denna väg upp för den:

jaaa, ibland är det ju lixom inte värt att leva lixom eftersom man har sånna stora problem! :O xD (för er som inte fattade, jag drev)

Men till det braiga! Min guldhamster Chilli är ju dräktig, tyckte inte alls att hon var fet igår men idag så har hon blivit så jäkla fet! :O På bara ett dygn! Bilder kommer här ;)

Hon ahr ganska mycket hår så lite svårt att se, hade vart enklare om hon varit en Korthårig hamster :p






Fast ni som inte känner Chilli och inte vet hur hon ser ut, och hur hon känns nu kanske inte ritkigt ser att hamstern är otroligt fet :p

Städade buren idag, var en vecka sedan jag gjorde et. Chilli kan verkligen stöka ner sin bur. Ni får se innan och efter bilder utan leksaker i buren:

Piga hjälpte till :) Här har jag sågspån och på den andra bilden använder jag torr pellets :p

Fiiint va ? :D

Har börjat städa buren på ett annorlunda vis nu, är så jobbigt att släpa med sig ett helt akvarium ner till komposten utomhus så detta sätt är mycket enklare och smidigare:

Kattspaden funkar till fler saker än att rensa kattlådan ;) och tvätthinken funkar också till fler saker! :)

Chillis bröst var så jäkla uppsvullna idag så är 98 % säker på att hon är dräktig nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0