Min hamster kan sitt namn nu :D (8 januari)

Har lite fler bilder på lady från den andra videon..














Haha, jag har lärt min guldhamster Chilli sitt namn så ställer jag mig på ett ställe i badrummet och ropar Chilli när on springer lös i badrummet så kmr hon som en virvelvind och springer till mig för att få godis som belöning och något uppmuntrade ord då och då. Fast i sluten så förföljde hon mig vart jag än gick i badrummet :O det är inte alls svårt att lära en hamster sitt namn, eller beror på vilken hamster. Chilli är ju väldigt social av sig så hon är lite enklare, men det är nog bra att de kan sitt eget namn ifall de rymmer någon gång och då kan man ju bara ropa på hamstern och så kmr den x) Fast jag började lära henne detta kmmando idag, så ska nog fortsätta varje dag tills det verkligen sitter fast i hennes huvud :) Och höja nivån lite mer och mer för varje dag som går ;)

Den social hamstern

Fast den osociala hamstern som är deprimerad och har gått in i väggen är faktiskt oxå på bättringsvägen, han var jätte duktig på sin terapi idag :D Nu tänker ni WTF!? Gått in i väggen? Terapi? Japp så är det.. Han är deprimerad och vill inte komma ut och verkar inte se meningen med livet.. Så jag satt och pratade otroligt mycket med honom i buren och gav honom mandlar, från att springa så fort som möjligt ner i ett rör till att sitta vid gallret och titta på mig är jätte bra! Han har verkligen förbättrats :)


Jaja.. detta var mitt åttonde inlägg idag.. gonatt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0