satsumas(25 januari)

Mums! Äter en helt gudomligt god satsumas just nu, yuuuimie! Den är lixom inte sur,utan söt. Och såär  den inte sådär som när man typ dricker den.. Och inte heller som när den är sand torr heller, utan bara väääldigt god! Till det dricker jag mjölk, det är ett kvällsmål efter middagen :)

Jag gjorde hemma gjorda hamburgare tillmiddag, goda och väl kryddade! :D

Fast mina såg ju såklart lite godare ut än hamburgaren som är på bilden ;)

Jag klarade inte av mitt löfte.. jag har fotat hamster ungarna :( fast det var några dar sedan jag fotade :p Jag kan se skillnad under en natt, så ni borde se en stoor skillnad! De creme färgade är det typ ingen skillnad på.. Fast de normalfärgade är det ganska mycket skillnad på :P Ni får se en före bild då:

Nu kommer de andra, fast orkade inte skriva mitt namn på de bilderna..


Blackie käkar lite barnmat ;)

MUMS!

Blackie. Man ska inte börja hantera ungarn än, men fårn och med när de är 10 dagar gamla kan man sluta oroa sig för att honan ska äta upp ungarna. Så det skadar inte att ta upp dem, men man ska helst inte göra det förens de öppnar ögonen. Men ville att ni skulle få en snabb blick på hur söt Blackie är :)



En normalfärgad är jätte mörk! Funderar på om det kan vara en umb (när färgen blir mycket mörkare). Kolla på Vaniljs normalfärgade unge, den är mycket ljusare:

Vi får se :p

Alltså, då menar jaga tt bara en är det. Ni kan nog se vem som är mörkast ;)

Den minsta i kullen! Albinon, lite synd om honom :(

Fastnat?

Jag tror du är ute på villospår.. Hihi, ett dumble papper i bakrunden :o

ormhög

det är något fel på den här ungen tror jag.. den har lixom hårlösa fläckar :s

Sötpluttar! Alla 11 lever fortfarande ;)

Det var alla bilderna för idag :)


Om jag får bestämma vad alla hamsterungarna ska heta så skulle de heta såhär:

Creme hona 1 Goldenhamster's Barbie
Creme hon 2 Goldenhamster's Be in Love
Cremehona 3 Goldenhamster's Butterfly
Normalfärgad hona 1Goldenhamster's Bambie
Normalfärgad hona 2 Goldenhamster's Beautiful Girl
Normalfärgad hona 3 Goldenhamster's Belinda
Creme hane 1 Goldenhamster's Believe
Creme hane 2 Goldenhamster's Beauty 
Creme hane 3 Goldenhamster's Banana Split
Albino hane 1 Goldenhamster's Be in Heaven
Svart hane 1 Gldenhamster's Blackie

Fast Erica och jag ska ju bestämma namn tillsammans, troligen imorn :p Kommentera gärna om det var något namn som någon verkligen borde heta, kom gärna på några namn själv som börjar på B och kommentera :) Om någon kommenterar ett namn som vi tyckte om och döper en hamster till, så länkar jag till er blogg ;)

Heeeiido! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0