(11 juni)

Jag skulle haft Chiko idag på hoppningen. Men så lyckades jag byta till mig Erasmus istället, så Chikoa istället gick småponny och så fick jag Erasmus! :D Men herregud säger jag bara om ritten... Han var ju en helt annan häst! inte sådär småpigg och gullig som på mina träningar. Han hade ingen kondition (han går ju bara småponny lektioner) och han var inte van att hoppa den höjden vi hoppade heller (70 cm) då småponnyerna hoppar 30-50 cm. Det var också 34 grader varmt i ridhuset...
Han var duktig till en början men ändå seg och fick fel galopp hela tiden och bröt av. edan märkte man av att han blev trött för han stannade lite här och där var väldigt envis.
Tro det eller ej, man han var inte så himla dålig på omhoppningssvängar som man trodde. Han stannade när man kom med stor anridning och när man gjorde lite snäva svängar så hoppade han faktiskt.
Han var i alla fall inte så rolig att rida idag :( han var rätt seg..
När han väl hoppar så hoppar han ju jätte fint och högt över hinderna. Så ingen chans att han river. Fast alltid när jag rider honom så typ kastar jag mig över hinderna xD Men han hoppar så lågt med huvudet och jag vill alltid följa med hästens hals när den hoppar.

och bara en gullig bild får ni också:

Högt över hindet! :)

Emelie fotade med Josefins kamera. Så förhoppningsvis så kommer det bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0