(18 juni)

Har en ny favorit häst!
Vi fick välja häst idag och jag ville testa någon lite ny i dressyren. Det var länge sedan jag red Dingo i dressyren och han verkar vara en utmaning.
Vi red först fram på ängarna sedan i ridhuset.
Han var så grymt rolig och duktig att rida! Man fick verkligen kämpa och arbeta för att han skulle gå rätt. En svår men ändå enkel på samma gång, svårt att förklara. Han var lätt och svår att hitta, man fick rida hela tiden verkligen för att få honom arbeta rätt. Men han gick ju grymt bra rätt ofta. En fin dressyr polle!
Man fick ställa honom ordentligt. Han var hård i munnen. Man fick ta rätt hårt i tygeln, men det var jättwe viktigt att alltid lätta av ofta och inte bli hängandes i tygeln. På slutet hade jag knappt något i händerna och allt bara flöt på.
Jag ska önska honom på nästa dressyr tävling. Han har utstrålning och ett fint steg. Tror han går mycket bättre än Skrållan.
Han är så annorlunda i dressyren än i hoppningen. Gillar honom INTE i hoppningen men är förälskad i honom i dressyren. Min ängel..
Kan visa lite hoppbilder på honom och mig. Har ju trots allt tävlat honom 3 gånger i hoppning..








Jag gillade verkligen den där hästen i dressyr. Han var en utmaning, men som ändå klarade av lite av och då blev man glad och stolt efter.
Viktor fotade med Josefins kamera. Hon lägger upp bilderna imorgon eller på måndag ;)

Lite halvkul för Vendela hade ju Dingo som favorit häst och har det typ fortfarande. Hon red ju honom nästan hela tiden och det var bara "Vendela och Dingo" som gällde. I både hoppning och dressyr. Och nu typ tar jag över honom xD Måste bara börja gilla honom i hoppningen nu med.. Fast tror inte de :p

Vendela och Dingo

Vendela och Dingo

Vendela och Dingo

Skönt att jag fcik ett bra avslut på terminen!

Tur att det inte är så jätte många som gillar Dingo i dressyren. Jag kommer ju tjäna på det. Kan knappt bärga mig tills jag får rida honom igen. Även om det är om ett par månader :)


Kommentarer
Postat av: e

sv:Den kommer ut nästa vecak som sommarlovs bloggning :)

2011-06-19 @ 08:12:25
URL: http://ryyttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0