(30 juni)

Kommer glömma bort allt som jag gjort den 8 augusti, så jag gör ETT inlägg nu för att visa att jag håller mitt ord att jag kommer börja blogga igen den 8 augusti.
Jag har varit sjuk länge. Och under den tiden hade jag mycket tråkigt.... När jag blev frisk så hade jag "turen" att få veta att erica som skulle sommarjobbat i 2 veckor hon hade råkat skära bort en bit av sitt finger (:O :O) så hon fick åka till sjukhuset och få en massa kompresser på fingret. Nu får hon inte sommarjobba längre xD Så jag har varit med henne varje dag sen i söndags.
Fast hon får inte bada, som man kanske förstår. Bara jag så jag suktar henne!

Igår åkte vi ut med båten och jag och Erica satt längst fram på båten.
Vi åkte till en ö och var i maaaassa timmar! Vi åt middag och badade och sånt där. och nu till det bästa.... Jag har lärt Zingo att våga simma! Hon var livrädd för vatten förut och nu om man kastar i en boll så kastar hon sig i vattnet och kan simma mer än 10 meter bort från land :D
Sedan kom vår granne och gjorde oss sällskap. Jag fick testa att fiska, men jag var inge bra på det... :(
Erica sog hos mig inatt.
Idag följde jag med erica till vårdcentralen och där bytte hon kompress. Sjuksköterskan sa att hon fick bada om hon hade en plastpåse på handen. Efter vi vart på vårdcentralen köpte jag ett deadem om det nu stavas så. Sedan köpte vi en dricka och en ananas. Vi såg en ananas och vi köpte den bara.

Sen åkte vi till kaninerna som Erica åker och matar 2 ggr om dagen för ägarna är bortresta. Det är två vuxna och två kaninbebisar! Kaninungar är det absolut sötaste som existerar på jorden!





Jag döpte en stor svart fläckig han kanin till Pappa (även fast den inte var pappa, den hette Milo egentligen) och mamman döpte jag till Stornino. De två ungarna döpte jag till Milo och Nino.
Pappa och Stornino bet mig :( Milo och Nino var snälla i alla fall.
Sedan cyklade vi hem och åt lunch. Jag fick smaka suchi och nu tycker jag det är gott! Tänk att rå fisk kan vara gott.

Mums, sushi.
Sedan skärde jag ananasen. Hihi första gången jag skärde (skar men det låter bättre med skärde) en ananas.
Sedan cyklade vi till Erstaviken och badade och åt ananas.
Sen åkte jag hem och vilade sen åkte vill till Ninosarna (kaninerna) igen. Sen efter åkte vi till fotbollplanen och där var några kilalr i vår parallell klass så vi satt och pratade med dem ett tag ;)

Imorgon ska jag upp tidigt för jag ska rida Picco till sommarbetet. undra om det typ kommer bli min ponny cups häst? För mig gör det inget för han är helt okej :)

Ibland när jag hör en rocklåt så brukar jag drömma mig bort och låtsas som om Picco blir ung och jag tävlar honom i höga klasser....

Vi ses den 8 augusti!


Kommentarer
Postat av: Elin

Visst är dom söta? Dom är underbara. Hehe, det är mina kaninungar.. Honey är lite dum ibland.. :P

2011-07-08 @ 20:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0