(5 juni)

Hästarna var lottade och jag fick Dingo. Har tävlat honom två gånger förut genom ponny cupen, då gick det bra.
Jag gjorde mycket halter på framridningen och då var han rätt så lugn. Väl inne på banan vet jag inte vad som hände men han blev så jävla pigg och stark att det inte är sant! Jag gick  alla fall nolla i grundomgången och det var en sväng i omhoppningen som jag kände på grunomgången att jag inte skulle klara av:

Alltså inte klara av att ta innanför. Marlene sa till mig att jag skulle ta den men jag ville sen inte göra det.
Sedan på omhoppningen gick det fort men precis innan sexan så fick jag tillbaka honom och då gjorde jag ett snabbt beslut på plats och tog innanför ändå.
Fick snabbaste tiden, igen -.-
Vet inte ritkigt vad det var med mig, men jag typ skrattade när jag red :O Måste sett lite halvoseriöst ut.

När jag tävlade honom genom ponny cupen.

Jag blev inte placerad men trodde inte jag skulle bli det. Men blev irreterad över en sak. De som red stora vgar ooch typ inte så jätte snabbt fick mycket högre poäng än de som körde lite fortare och snäva svängar. Omhoppning går inte ut på stora svängar! Man ska rida snävt, det är bara att lyssna på riiktiga duktiga domare.
Så himla tråkigt när man rider som om det är en andra grundomgång.
Jag tycker inte det är kul att rida två grundomgångar. Det är inte värt pengarna och tiden i så fall. Så tror nte jag ska tävla någon hopp klubb tävling nästa gång. Blir ändå så besviken varje gång..


Kommentarer
Postat av: fanny

Håller med verkligen med dig! Hoppningen har blivit så mesig, helt ovärt att betala för att rida som två clear round.

2011-06-06 @ 10:27:58
URL: http://youngriders.blogg.se/
Postat av: jennifer

Jo, omhoppning går ju ut på de, men om du inte glömt de så har det blivit stilhoppning, och då så tycker visst dommaren att man ska rida 2 grundomgångar istället för 1. dock så tycker jag de e bra att de har tagit tag i att man inte ska slänga runt på hästarna, för innan de införde stilhoppning så de förjävligt ut när vissa red ;)

2011-06-06 @ 12:54:14
URL: http://hogmoraryttarna.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0