(12 november)

Idag var det alltså bortamatch mot Färingsö. Vi körde först lite fel innan vi hittade dit..
Vi fick rida utomhus på deras utebana, första ridskolan som har så typ.
Jag fick en häst vid namn Samber. En tjock liten c-ponny, en fux-skäck.

Rätt fulsöt.
Hästen var väldigt stark, svårsvängd och väldigt  seg. Med andra ryttaren så vägrade den en gång och slog i hindret en gång. Jag vill knappt sitta upp på den... Den var genomsvettig efter första rundan.
Mot hindrerna så hade den inte mycket bjudning. Det kändes som om den ville stanna på vartenda hinder, vartenda steg fick man driva igenom. Den fick fel galopp men det var ingen mening att rätta den eftersom han var så seg och stark, Therese sa att vi inte var där för att uppfostra deras hästar.
Jag listade sen ut att den fick upp bjudningen och tyckte det var roligare när jag gjorde snäva svängar.
Jag tyckte inte om att rida den hästen så mycket, på nåt sätt påminde den om att rida Rasmus, fast seeeegare och inte alls lika rolig. Men den hoppade rätt fint :)


Vi vann i alla fall den matchen, wiie :)

Sen skyndade vi oss tillbaka till ridskolan och gick spökrundan. orkar inte förklara skitmycket. Men spökena var rätt våldsamma i år.. kan ha vart för att vi hade spön med oss och slog dem :D haha i isoleringsstallet blev jag rädd och låste in mig i en box.. (a) Det var väl läskigt i år måste jag erkänna. Åh nu är jag vääädigt trött :( hejdå..


Kommentarer
Postat av: Fanny

HAAHHAHAHAHA Alicia! jag trodde att spökena låste in dig!!! HAAHHAHA ofta du låste in dig själv?

2011-11-12 @ 21:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0