(19 oktober)

Kom till stallet till nio idag. Hjälpte till och så i stallet. Skulle rida Oliv idag, men sen bytte jag till Globus. Sen bytte jag tillbaks till Oliv endast för att kunna byta bort honom för att få Rasmus! laila var så snäll och tog med Oliv på sp och jag fick finaste Rasmus!
Måste säga att jag var så lycklig då, han är ju min favorit ponny att rida nu.

Tråkigt nog hade han gått en sp lektion precis innan så han var ju lite trött.
Han var väldigt stel i början, det märks att han inte blivit så genomriden och gått SP. Men sen fick jag igenom lite grann och måste säga att detta var första gången som han var fin i galoppen. Jag galopperade omkring med mycket rumpa och lite hand och han gick i en stadig och fin form, blev så stolt över honom. Russ kan vara så fina så!
Han är lite skänkeldöv så han var lite svår på skänkelvikningen. Men sen fick vi till det rätt bra och jag kände igen att vilken fin ponny jag sitter på.

Han blev väldigt trött av att få jobba. Så han bajsade FEM (!!!) gånger under hela lektionen! Sen tvärstannade han flera gånger och var sådär russig och vägrade gå framåt. Han gör så när han tycker att det blir jobbigt, lite tråkigt eftersom han verkligen kan gå skitfint. Några gånger blev han sur när jag smällde till med spöet så han stod och små bockade.

Det gick idag väldigt bra och väldigt dåligt. Blev väldigt glad av att få rida honom, men han var svårare att rida idag än vad han brukar. Han var lugnt svårare att rida än ex. Dingo, Globus m.m. i dressyr tycker jag, men det var kanske för att han var så stel.
Nu hoppas jag på att jag får honom imorgon och att isf så har han blivit mjukare. Ponny cups träning imorn.

Hade också utvecklingssamtal idag. Det som var bra var typ att jag kan rida alla hästar i form nu, jag har en bra grundsits och så. Det som jag skulle träna på att när det går bra för mig så kan jag vara stilla med handen och jag ska inte luta mig bakåt så mycket när jag rider. Jag gör så ju så för att jag vill rida mer med rumpan.

Här ser man det tydligt.
Måste säga att Erasmus tog sjukt mycket krafter att rida. Man måste rida, verkligen rida när man rider honom. Så mycket mer rumpan, blev tröttare av att rida honom än MH typ.

Sen hade jag voltige på Candino ochd et kändes skitbra. Jag har vuxit i min kropp lite mer och jag kände mig rätt duktig, hade mer balans och var säkrare på vad jag gjorde. Var skitkul med voltige!

Hoppade upp i galopp och låg på rygg i galopp. Det var kul :P


Sen ville Vendela testa voltige på MH ändå. Så vi körde ju på direkt efter! Det var första gången för MH och han blev rädd när vi sprang fram och försökte hoppa upp på honom. Med nöd och näppe klarade jag av att kravla, verkligen kravla mig upp på honom stillastående. Men det tog sin tid och mycket muskler! Han är så stooooor! Han gillade inte att vi höll på på honom. När jag gjorde fnan sparkade han bakut och gillade inte så mycket av det vi gjorde. Vi gjorde inte så många grejer, och inget i trav. För när vi travade så flög jag typ en meter upp i luften varenda gång! han har väldigt stor och skumpig trav, helt hemskt! Galoppen var skitstor och svår att hålla balansen i. Haha MH är ingen voltige häst :P Mend et var kul ändå :)


Kommentarer
Postat av: Vendela

sv; aa du får lägga upp dom, jag kan kommentera din blogg när jag har laddat upp dom på min ;)

2011-11-19 @ 20:10:39
URL: http://shoopoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0