(2 oktober)

Tänkte berätta om min älskade katt Spagetti, och det hemska sättet hon dog på.

Mamma tog en kull på vår katt Sallad när jag var liten. När jag var 6 år föddes det en liten kattunge som blev min. Jag döpte henne till Spagetti då.

Hon växte upp och blev en otroligt kelig kisse. Hon var lite skrajsen för höga ljud och rädd för hundar. Men det gick inte att hitta en kelsjukare katt. Hon älskade när man rörde vid henne och ville ha så mycket uppmärksamhet. Hon ville att ligga och sova i någons säng.

Hon fick välja mellan att vara inne eller ute eftersom vi har ett kattlucka.

I början av 2011 så dog hon, 6 år gammal. En hemsk död.

Vi fann en dag otroligt mycket blod nedanför våran utetrappa. Det var massor av spår efter en katt och större spår efter något annat. Vi fann Spagettis hår och även rävhår. Vi såg lite släptmärken.

En dag senare så såg vår granne en otroligt stor räv på hennes tomt! Den absolut största hon någonsin sett.

Förra vinter hade en räv attackerat en av katterna i området, men den klarade sig.

Men det är så hemskt att hon fick en sådan hemsk död. Bli uppäten av en räv! Räven måste ha lurpassat på henne. Så rädd hon måste varit, jag fick inte ens säga farväl.

Även när jag såg blodspåren som visade tydligt på att det var hon så ville jag inte tro att hon var död. Jag ville tro och hoppas på att hon en dag skulle kliva in genom kattluckan. men det gjorde hon inte... Än idag så hoppas jag på att hon ska komma in genom dörren och spinna sådär högt som bara hon kan.

Jag drömmer ofta drömmar om henne, att hon kommer tillbaka. men jag vet att hon inte gör det...

När jag ser dessa bilder så kommer jag ihåg exakt hur det kändes att ta på henne. Åh Spagetti, jag saknar dig så <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0