(20 november)

Blev överlycklig när jag såg att jag skulle ha Rasmus på träningen. Men jag gillar inte honom i spiltan, han är rätt läskig där...
När vi började rida fram och så, då renodlade jag mycket och det var han bra på. Men när jag började forma honom så tvärstanna han som ahn gjorde igår. Så jag krävde inget från honom, och då var han bra. Han var pigg idag, Rasmus pigg :D

Vi började med att hoppa fram en och en på ett hinder i en åtta i galopp. Han var skitduktig på det, lärde sig fort att han skulle byta galopp. Han älskar ju omhoppningssvängar och blir pigg då. Ärligt talat så hoppar han bättre med snäva svängar än med lång anridning.
Sen skulle vi hoppa en oxer, den oxern hade jätte mycket luft på båda sidorna och det var lång anridning till det. Jag kände på mig att han skulle stanna, men han kom i bra bjudning och jag trodde han skulle hoppa av lite stort. Men han tvärnita! Han brukar alltid stanna ett par steg innan om han stannar, inte tvärnita. Jag flög i alla fall av och hann inte ta emot mig med händerna utan landade med huvudet först på en bom. Gjorde förjäkligt ont så började gråta även fast jag inte ville, men det går ju typ inte att hålla tillbaka det.

Min blåtira.
Therese sa att jag skulle sitta ner en stund efter, men jag mådde ju inte dåligt mer än att det värkte. Sen satt jag upp och ville hoppa igen. Då sänkte Therese för att han skulle få stärkt självförtroende.
Han försökte vägra på oxern igen men jag var skitförbannad på honom och rappade till honom flera gånger med spöet så han stannade och hoppade ändå. Efter så var han seg så jag rappa till honom och han bockade och sparkade bakut och då blev jag bara mer förbannad på honom och rappade till med spöet igen för att han skulle gå framåt och inte stå och bocka på samma ställe. Sen gick det skitbra att hoppa, han hade bjudning mot hindrerna och hoppade stort och fint.

Se på banan fick jag hoppa samma höjd som de andra. Då kom jag till den svåra gröna oxern och jag var lite rädd faktiskt och mes red och då vägrade han. Men sen red jag tuffare och då hoppade han. Resten av banan gick galant! Jag vågade inte riktigt följa med lika bra i hoppen, så fick lite ful hoppsits. Men jag kom över alla de andra hindrerna.

Efter så sa Therese grejer som typ att han hoppade ju med jätte bra bjudning mot alla hindrerna, det var ju bara oxern och den var ju svår. Bra ridet m.m.
Sen sa hon också att hon hade ju tänkt att jag skulle få tävla en match på honom. Jag bah: "Men jag vill ju det! Åh jag vill jätte gärna det!" Och nu ska jag äntligen få testa att tävla en match på honom, om två veckor mot färingsö. Hon sa att det var en enkel bana, bara en oxer och den skulle vi hoppa fram på. Jag skulle få hoppa pålägsta höjden och det kanske ska vara hästar i hörnen. Så nu är jag väldigt glad, tror det kommer gå bra då :)

Caroline fotade idag, så kommer bilder sen. Hon fick tydligen en bild på när jag ramlade av xD

Sen satt jag på övervåningen länge. Sen gick Sanne och jag till bostadshuset som hade invigning, väldigt fint där inne nu :) Vi fick cider och sånt. Vi gick en tipspromenad. Sen var vi funktionärer till Vendela som hoppade MH. Sen var det tipspromenad prisutdelning och Sanne och jag hade alla rätt så vi fick någon bio-grej som pris! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0