(21 november)

var väl rätt kul och så att praoa i stallet idag.
Vid två tiden när ponnyerna skulle springa in från hagen, då kom inte Tella och Rasmus in. Sen blev Rasmus inledd i grimma och ännu senare kom Tella in och haltade så fruktansvärt på ett bakben, hon kunde knappt stödja på benet. Hon ställdes in i vattenspiltan och jag matade henne hö och kliade henne. Hon stod och skakade och hade jätte ont, jag fick tårar i ögonen. Det var så hemskt att se henne så rädd och ha ont :(
Hon fick ju självklart åka till Stav då direkt sen. Jag fick leda upp henne i transporten och det var ju svårt för henne, men hon lyckades. Kämpavilja hos hästen! <3

3 år sedan när jag och sanne vann på Tella.

Men det allra gulligaste med detta var ju att Rasmus hade stått kvar och vaktat henne. När alla andra hästarna sprang in från hagen till maten så hade han stått kvar vid hennes sida och vaktat henne och vägrat gå in. Det är äkta kärlek det! <3 Russ är envisa, men inte alltid på ett dåligt sätt.

Kan ju sen säga att tella hade fått en hovbens fraktur. Så hon kommer få boxvila och sen få vara ute i hagen lite och sen sättas igång förhoppningsvis. Hon ska få gå med någon specialsko.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så gulligt av Rasmus , finaste ! :) <3

2011-11-21 @ 20:23:56
URL: http://sossoalle.blogg.se/
Postat av: Sofia

Så gulligt av Rasmus , finaste ! :) <3

2011-11-21 @ 20:23:57
URL: http://sossoalle.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Stackars, stackars Tella...<3

2011-11-21 @ 20:26:45
URL: http://sossoalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0