(25 november)

Idag åkte jag med mamma till jobbet. Jag var otroligt trött från början. Jag arbetade på och det var lite slappare idag.
På lunchen gick jag med Laila och mamma till pizzerian och åt kycklingwok.

Sen tog vi in hästarna. Sen red jag ut med Carro på Cocktail och maria på Lenora. Hell var pigg och skitgullig, men kom efter ändå. Han taktade litegrann då och då men var ändå väldigt trygg och stabil. Vi gick sen in i ridhuset och jag testade att skrittjobba honom. Sen hade maria lite lektion för mig (när jag skrittjobbade) och han tyckte det var skitjobbigt! Han sparkade bakut någon gång och stannade och så. Form och form kan jag inte direkt säga att han gick i, för Hell kan typ inte gå i form. Han är inte byggd så... Det ser ju ut som han går kraftigt bakom hand när man rider ordentligt på honom, men han arbetade på bra och det såg bara väldigt fult ut i spegeln. Imorn ska jag skritta honom med och då tänker jag INTE skrittjobba honom, folk komemr ju typ peka på mig och smyg och viska "titta där är tjejen som rider hästar så mycket bakom hand!!" Och det vill man ju inte ;)

Haha, har ingen mer passande bild än denna. Någon ponny cups träning när Daisy går bakom hand.

Sen typ vilade jag på kontoret. Sen mockade jag åt MH, gjorde i ordning honom och gick in på kontoret och värmde bettet. Då slappnade jag av och gick ur högvarv och kände hur jävla utmattad jag egentligen var. Jag bara kände, nej det går inte. jag komemr aldrig klara av att rida MH nu. Jag var så trött att jag ärligt fick tårar i ögonen och kände mig så patetisk. Ringde Linnea och sa att hon fick skynda sig ner till stallet och rida Mh som jag gjort i ordning. Sen gick jag och vilade i i personalens matrum i en soffa, jag var så utmattad så det inte var sant. Sen klarade jag av att titta på lite lektioner.
 
Jag på Lady

Vår mellanponny grup ska i alla fall visa upp kadrilj på Lucia. Jag vill väldigt gärna ha Dingo. Känner ingen glädje att få någon annan häst faktiskt, jo Rasmus är kul men han skulle inte våga typ. Jag vill gärna vara först också! 2008 så visade min småponny grupp upp kadrilj på Lucia, jag och Fanny var först hon på Misty och jag på Tella xD

Söta va? :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0