(26 november)

Red Dingo idag och jag fick vara längst fram :D Men i alla fall, gud vad jag älskar den hästen! Han är så fiiin! Jag verkligen totalälskar att rida honom i dressyr :D kan väl dock säga att det inte gick skitbra idag. Men Dingo är alltid fin. I början var han väldigt taggad och studdsade på stället när det skulle bli galopp från skritt. Han blev lite hetsig ibland, så jag måste träna på att blir lugnare då. I skritt går det innte så bra på honom, men i trav som man sitter ner i. Då kan man sitta med stilla händer och han travar på så fint ändå, som en stor häst. Man måste inte fixa och trixa med att ställa och så hela tiden utan han går ju kvar även om man knappt tar något alls. Det är trickset på honom, man ska inte ta för mycket sedan. Man ska vara lugn i handen och vara stilla med den och rida med rumpan, då jävlar finns det ingen finare ponny <3

Ful bild, men skit samma.

Jag måste träna på att korta tyglarna mer på honom. Själva kadriljen gick rätt dåligt, Picco och Dingo gillade inte varandra. Dingo var pigg, Picco seg. Men blir nog bättre till nästa vecka :)

Över ett halvår sedan, kunde inte rida honom så bra då.

Men nu är jag så förälskad i denna ponny att jag faktiskt kan
tänka mig att ha honom o hoppning med :) Tänker jag efter så är Dingo rätt rolig att hoppa. Han är nog min favorit ridponny nu, delad första plats med Rasmus. Synd att typ alla andra gillar honom med... Kanske bäst att förälska mig mer i Rasmus än Dingo eftersom det typ bara är Sofia V och jag som gillar honom xD.


Rasmus såklart! :D

Sen skrittade jag med Hell på Marias lektion. Hell är så gullig, jag kallar honom för lilal fjordingen. Han är ju lite lik en fjording faktiskt xD

Han var mcyket finare idag än igår! det hade gett resultat från igår. Behövde inte arbeta alls mycket på honom idag för att han skulle ställa sig åt båda hållen och så. Idag gick han inte alls lika mycket bakom hand, han arbetade faktiskt på rätt bra idag. Kanske inte kan kalla det att han gick i form, men han var fin idag. Han blir lite seg när man kräver lite av honom, men han är ändå arbetsvillig. Maria sa att det märktes väldigt mcyket att jag ridit igår, att jag fått igenom honom. För han var ju väldigt enkel idag. Jag ska i alla fall skritta honom nästa vecka med. Det var därför jag inte fick rida igår för jag ska ju få sätt igång Hell. haha sist jag praoade fick jag rida Hell, nu med ;) Ingen jätte favorit, men han är ju så gullig :)
Han är faktiskt inte alls tråkig att bara skritta runt på, rätt mycsig och gullig. Jag fantiserar i huvudet om att tänk om han var min egna ponny. Haha inte för att jag vill ha en häst som Hell, men han skulle nog vara rätt rolig att ha som privathäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0