(6 oktober)

Kom till stallet till sju ida och gav kraft till hästarna och så gjorde Sanne, jag och Fanny mackor till ponny cups matchen. hade köpt emd mig en hel del saker, men vad hade jag glömt om inte smöret? Men madde var snäll och tog med sig smör till oss.

Kom på att jag glömde smörpaketet i personalrummet...

Picco var supersmutsig och hade värsta kissfläckarna, kändes lite pinsamt att rida på honom. Han var otroligt stark idag! Kan berott på att han inte gick igår och typ inte i fredags heller. Det kändes inte bra att rida honom alls idag, jag kände mig riktigt passiv och red inte alls så som jag hade tänkt mig innan. Tror jag hamnat lite en hoppsvacka... Det är som om jag sitter bredvid och tittar på när jag rider, som en docka sitter på. Går inte att förklara. Men jag blev hård i handen och han blev stark. Fick ett pet, men det beror på att Picco tycker det är för lågt, han tar inte i ordentligt. Han hoppar så mycket bättre på högre höjder!


Minty var inte alls snäll idag. Men som tur var så vägrade hon endast en gång med Jessica, trodde hon skulle vägra ut sig på första hindret så som hon höll på på framhoppningen.
Andra laget gick det först bra för, elelr förutom daisy som brallade av och kastade av sin ryttare innan mållinjen. Så de fick slänga upp en heja klack som lånade Lailas ridbyxor xD Skrållan vägrade, verkligen vägrade med bortaryttaren. Hon typ började hoppa med halsen och vägrade så alla bommar i oxern revs!
Picco var sista hästen och när han kalrade det hindret han rev med mig så blev alla fett ledsna. Sen näst sista hindret rev han! Mohahahaha :D Så det blev i alla fall oavgjort.

Sorunda var rätt trevliga vid fikat tyckte jag. Som vanligt är det lite tyst i början men sen blev de härliga att prata med. Ibland kan ju vissa ridskolor vara rätt otrevliag för att de tycker att vi är deras konkurrenter. Men jag tyckte dem var trevliga och red jätte fint! De vann ponny cupen förra året faktiskt.

Sen var det lite dåligt för alla typ stack efter fikat så jag torkade av bordet och diskade ALLT själv ensam med Sofia som torkade av allt. Skitdålig stil av vissa säger jag bara, så Sofia och jag sa det till Therese.

På tisdag ska jag hoppa, jag var ju inte med på min hoppning utan bytte med en tjej. Och på lördag är det bortamatch mot färingsö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0