(8 november)

Idag hade jag hoppning på Minty.
Hon var riktigt rolig och kul. Får man väl fram henne så får hon ju mcyket bjudning till hindrerna och tar stora och fina hopp.
Vi hoppade kombinationer och räknade galoppsprången emellan. En gång blev hon lite väl pigg, men sen höll jag ihop henne bättre.
Måste säga att Minty är stenhård i munnen! Gud... Men efter vi hoppat klart och travade av dem så lossnade hon lite grann och hon gick väl lite bättre, men kände att jag inte alls fick igenom henne så mycket som jag skulle vilja. Skulel vilja rida henne i dressyren någon gång för att bara se om hon är bättre då.

Mikaela sa att jag fick fart på henne och fick att suga åt sig hindret. Att hon tog fina hopp och var jättefin. Ska bara träna på att inte gasa på allt för mycket ;) Och hålla ihop hennes långa galopp.

Minty är väldigt rolig. Men inte min favorit häst :)
Ska bada snart. Föresten, idag hämtade vi hem Tom. Det gick inte att para hamstrarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0